عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۴۲۰
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۱ - ۱۹:۰۰
آیت الله محسن اراکی:
باید آمرین معروف و ناهیان از منکر از حمایت مسئولان برخوردار باشند؛ چرا که اولین انحراف یک جامعه ترک فریضه امر به معروف و نهی از منکر است.
عقیق: دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، عدم حمایت از آمران معروف و ناهیان منکر را گناه نابخشودنی برشمرد و گفت: کسانی که دغدغه اجرای امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه دارند، باید از آمران معروف حمایت کنند.
 
آیت الله محسن اراکی، در همایش ملی امر به معروف و نهی از منکر که در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) قم برگزار شد با اشاره به این که در جامعه اسلامی به مسائل کلان با رویکرد "فقه الکلان" یا "فقه النظام" پرداخته می شود، گفت: مساله امر به معروف و نهی از منکر از مسائل فقه الکلان می باشد که برای سامان بخشیدن جامعه در زمینه های گوناگون مورد استفاده قرار می گیرد.
 

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان که باید در نظام اسلامی اوامر و نواهی الهی مورد توجه باشد، تاکید کرد: در جامعه اسلامی، امر به معروف و نهی از منکر آن چیزی است که در شریعت اسلامی بوده و باید در محیط جامعه اجرا شود.

وی با اشاره به این که احکام اسلامی تنها در جامعه ای می تواند اجرا گردد که افراد آن را پذیرفته باشند، تصریح کرد: افرادی که در کشور هایی زندگی می کنند که قوانین اسلامی را قبول ندارند، نسبت به انجام امر به معروف و نهی از منکر تکلیفی ندارند؛ چرا که این فریضه مختص جامعه ای است که شهادتین را گفته و احکام اسلام را قبول دارد .

استاد حوزه علیمه قم ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر در سایه نظام و حاکمیت اسلامی قابل قبول می باشد و در واقع آمر به معروف و ناهی از منکر نماینده حاکم اسلامی است.

آیت الله اراکی تاکید کرد: کسانی که به انجام امر به معروف و نهی از منکر می پردازند، اراده حاکم اسلامی را در جامعه پیاده می کنند .

وی با بیان اینکه حکومت از آن خدا است، ابراز داشت: در نظام حکومتی اسلام، رسول خدا(ص) و به تبع آن ائمه معصومین(ع) حاکم بالذات نیستند، بلکه شهروندی هستند که از اختیارات تام از طرف خدای متعال برخوردارند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی یادآور شد: مساله امر به معروف و نهی از منکر، مساله ای فردی نیست، بلکه یک امر اجتماعی است.

آیت الله محسن اراکی با انتقاد از برخورد ناشایست با آمرین به معروف و ناهیان از منکر، تاکید کرد: باید آمرین معروف و ناهیان از منکر از حمایت مسئولان برخوردار باشند؛ چرا که اولین انحراف یک جامعه ترک فریضه امر به معروف و نهی از منکر است.

استاد حوزه علمیه قم، ولایت فقیه را هویت اراده الهی در اجرای امر به معروف و نهی از منکر دانست، و تصریح کرد: اگر جامعه ای مسلمان باشد باید از هویت فرهنگی خود یعنی امر به معروف و نهی از منکر صیانت کند و با حمایت از آمرین معروف و ناهیان از منکر، به تعالی و سعادت جامعه کمک نماید.

آیت الله اراکی، عدم حمایت از آمران معروف و ناهیان منکر را گناه نابخشودنی برشمرد و گفت: کسانی که دغدغه اجرای امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه دارند، باید از آمران معروف حمایت کنند و بدترین برخورد با این گونه افراد زمانی است که گفته شود چرا امر به معروف و نهی از منکر انجام می دهید؟! این گونه اظهار نظرها خیانت به اراده اجتماعی و الهی یک جامعه بشمار می رود.
 
منبع:خبرگزاری حوزه
211005

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین