عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۴۱۹۸
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۹
نماينده بعثه‌ در ديدار كاروان پياده روي مشهد تا كربلا:
گروهي از زائران اباعبدالله الحسين (ع) كه در قالب كاروان انصار الحسين با پاي پياده از مشهد مقدس عازم كربلاي معلي شده بودند و به تازگي به كعبه دلها رسيده اند، با نماينده بعثه‌ مقام معظم رهبري ديدار كردند.
عقیق:حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني در ديدار تعدادي از زائران اباعبدالله الحسين (ع) از كاروان انصار الحسين كه با پاي پياده از مشهد مقدس عازم كربلاي معلي شده بودند، حركت اين كاروان را موج آفرين خواند و در راستاي ترويج فرهنگ غني اهل بيت (ع) ارزيابي كرد.

وي در ادامه با اشاره به راهپيمايي باشكوه اربعين حسيني و حضور پرشور زائران ايراني در اين مراسم بي نظير، خاطرنشان كرد: جريان اربعين با نظر رهبر معظم انقلاب چنين با عظمت رخ داد كه نه تنها در كشور ايران، بلكه در كشور عراق هم موج آفريد.

مسؤول نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در عراق با بيان اينكه وظيفه شما در تبليغ فرهنگ عاشورا و زنده نگه داشتن امر به معروف و اطاعت از اهل بيت (ع) خطير است، تنها راه حفظ كشور و دين را اطاعت محض از رهبر معظم انقلاب دانست.

وي همچنين با اشاره به اهميت انجام فريضه امر به معروف و نهي از منكر درجوامع اسلامي، تصريح كرد: امر به معروف يك نظارت ملي است كه اسلام آن را وظيفه همگاني قرار داده و بي تفاوتي نسبت به آن با روح اين دين الهي ناسازگار است.

حجت الاسلام نجفي روحاني با اشاره به سخن امام حسين (ع) كه فرمودند مثل مني هيچ گاه با مثل يزيدي بيعت نمي‌كند، اظهار داشت: امروز آمريكا و صهيونيسم مظهر ناپاكي و خباثت و ملت شريف و مظلوم نواز ايران مظهر پاكي و صداقت هستند.

وي با بيان اينكه اطاعت از رهبري، ترويج امر به معروف و نهي از منكر و داشتن فرهنگ حسيني سبب زنده شدن اسلام مي‌شود، گفت: اتصال به اهل بيت (ع) منشأ خير و بركات فراواني است كه زندگي انسان را متحول مي‌سازد.

براساس اين گزارش: كاروان انصار الحسين (ع) كه از سال ۸۰ فعاليت خود را آغاز كرده و عاشقان اباعبدالله الحسين (ع) را با پاي پياده از مشهد مقدس به كربلاي معلي مي‌آورد، امسال نيز از ۶ محرم با حضور ۵۰ زائر دلباخته سيدالشهدا (ع) راهي كربلا شد.

هدف اين كاروان پياده كه ۵۰ روز سفر آنان از مشهد مقدس به كربلاي معلي به طول انجاميده و از نوجوان ۱۲ ساله و پيرمرد ۷۷ ساله نيز در آن حضور دارند، تجديد ميثاق با شهدا، احياي امر به معروف و نهي از منكر، تبليغ فرهنگ اباعبدالله الحسين (ع) و ترويج شعار اطاعت محض از فرامين رهبر معظم انقلاب است.

منبع:حج

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین