عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۴۱۹۳
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۶
زیارت بارگاه مطهر و نورانی حضرت علی بن موسی الرضا(ع) یکی از اعمالی می باشد که ائمه اطهار (ع) بر آن تأکید فراوانی داشته است.
عقیق:عملی که پاداش آن برابر با صد هزار حج است زیارت بارگاه مطهر و نورانی حضرت علی بن موسی الرضا (ع) یکی از اعمالی می باشد که ائمه اطهار(ع) بر آن تأکید فراوانی داشته و از سویی برای آن فضایل فراوانی را ذکر فرموده اند.
زیارت بارگاه مطهر و نورانی حضرت علی بن موسی الرضا(ع) یکی از اعمالی می باشد که ائمه اطهار(ع) بر آن تأکید فراوانی داشته و از سویی برای آن فضایل فراوانی را ذکر فرموده اند، چنانچه امام صادق(ع) بیان داشته اند:
نوه ی من در زمین خراسان در شهری به نام طوس کشته می شود و هر که با معرفت به حق او وی را زیارت نماید، روز قیامت، دستش را بگیرم و او را به بهشت برم، هر چند که از او گناهان کبیره سر زده باشد. سؤال شد: شناختن حق ایشان چیست؟ فرمودند: یعنی بدانند که او امام واجب الطاعة و غریب و شهید است و هر که عارف به حقش او را زیارت نماید، خداوند به او اجر هفتاد شهید که در رکاب رسول خدا(ص) از روی حقیقت شهید شده اند را می دهد؛ و همچنین از حضرت محمد(ص) روایت شده است که ایشان بیان داشته اند: به زودی پاره ای از تن من در سرزمین خراسان دفن می شود و هیچ مومنی او را زیارت نکند جز آن که خدای عزوجل بهشت را بر او واجب سازد و تن او را بر آتش دوزخ حرام گرداند.
علاوه بر این عبدالسلام بن صالح هروی روایت می کند که از امام رضا(ع) شنیدم که فرمودند: کسی از ما خاندان پیامبر(ص) نیست مگر آنکه مقتول و شهید می گردد. از ایشان پرسیدم چه کسی شما را به شهادت می رساند؟ فرمودند: بدترین خلق خدا در زمان من، مرا با زهر می کشد و سپس مرا در سرزمین غربت به خاک می سپارد و بدان هر که مرا در غربتم زیارت نماید، خداوند عزوجل برایش ثواب صد هزار شهید و صد هزار صدیق و صد هزار حج کننده و صد هزار مجاهد را می نویسد و در زمره ی ما محشور می شود و در درجات عالی از بهشت در کنار ما و از دوستان ما می باشد؛ و نیز از امام هادی(ع) نقل شده است: هر کس از خداوند متعال حاجتی دارد، قبر جدم حضرت رضا(ع) را در حالی که طیب و طاهر (با غسل) می باشد را زیارت نماید و سپس بالای سر آن حضرت دو رکعت نماز بخواند و در قنوتِ نماز حاجت خود را از خداوند طلب نماید چرا که خدا آن را مستجاب می فرماید و هیچ مومنی نیست که آن حضرت را زیارت نماید، جز آن که خداوند متعال از دوزخ آزادش سازد و در سرای جاوید بهشت واردش نماید.
 
پی نوشت ها:
1- علامه مجلسی. بحارالانوار، ج 102: 31- 32، 35، 49.
2- رسولی محلاتی. راهنمای بهشت: 271- 273.
منبع:باشگاه
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین