عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۴۱۵۵
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۹
حجت الاسلام خدایی:
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: هیئات مذهبی استان زنجان در سالجاری سالم ترین مراسمات و دسته عزاداری را در ماه محرم و صفرداشتند.
عقیق:حجت الاسلام اذن الله خدایی در گفتگویی افزود: خوشبختانه در ماه محرم سالجاری هئیت مذهبی در دسته عزاداری و مراسمات خود از هیچ گونه آلت موسیقی و شمایل استفاده نکردند.

وی اظهار داشت: قبل از ماه محرم برای مادحین کارگاههای توجیهی برگزار شد تا براساس شئونات اسلامی و در شان امام حسین(ع) مداحی و سخنرانی کنند که در این میان هم اجرای درست مراسم را در سالجاری شاهد بودیم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان به عملکرد فعالیت مداحان در ماه محرم و ماه صفر امسال اشاره کرد و گفت: طی دو ماهه گذشته تخلفی از سوی هئیت مذهبی و مداحان در مراسم عزاداری ها به پلیس ۱۱۰ و سازمان تبلیغات اسلامی گزارش نشده است.

حجت الاسلام خدایی یاد آورشد: عزاداران حسینی باید ارادات خود را در عمل به امام حسین(ع) نشان بدهند و طوری عزاداری کنند که در شان امام حسین(ع) باشد و ارادات واقعی خود را به اهل بیت نشان بدهند که این مهم محقق شد.

وی افزود: هیئت های عزاداری باید از هر گونه انحراف و خرافه پرستی در دسته های عزاداری و سینه زنی به دور باشند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان افزود: تنها  یک هیئت عزاداری در استان زنجان در مراسم عزاداری خود برای امام حسین (ع) از آلات موسیقی غربی استفاده می کرد که ما تذکر لازم را به این هیئت مذهبی دادیم که این نوع عزاداری دور از آداب و رسوم ایرانی و اسلامی است.

حجت الاسلام خدایی افزود: اداره کل تبلیغات اسلامی نظارت لازم از هئیت مذهبی را در دستور کاری خود دارد و بر اجرای برنامه های مذهبی با آداب و رسوم اسلامی و دینی تاکید خاص دارد و جلوی برنامه های غیر دینی و وابسته به کشورهای استکباری را می گیرد.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین