عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۴۱۱۰
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۹
حجت الاسلام دكتر رفيعي؛
يك استاد حوزه و دانشگاه گفت: آرامش و نشاط روح، ثمره عزاداري براي اهل بيت(ع) است.
عقیق: حجت الاسلام دكتر ناصر رفيعي در بين الصلاتين ظهر و عصر كه با حضور خيل عظيم عزاداران و دسته‌هاي عزاداري در صحن جامع رضوي برگزار شد، خطاب به دسته‌هاي عزاداري و خادمين اهل بيت(ع) اظهار داشت: اجر عزاداري شما با خداي متعال است زيرا كه با اين حركت عظيم خود، شعائر ديني را زنده نگه مي‌داريد.
وي با اشاره به اينكه هر چيزي آفتي دارد،‌ اظهار داشت: عزاداري نيز مثل نماز و سخنراني و ديگر اركان ديني، داراي آفت است لذا بايد همه مؤمنين مراقب باشند تا در مجالس روضه اهل بيت(ع)، مسائل غير ديني وارد نشود.
اين استاد حوزه با بيان اينكه عزاداران اهل بيت(ع) بايد خلوص نيت داشته باشند، افزود: اشعاري كه در اين مجالس خوانده مي‌شود بايد در شأنيت اهل بيت(ع) باشد،‌ همان طوري كه دعبل خزاعي اشعار خود را به امام رضا(ع) نشان مي‌داد شعراء و مداحان نيز اشعار خود را به يك عالم ديني نشان دهند.
رفيعي با اشاره به اينكه اعتدال در هر كاري لازم است، ابراز داشت: هيئت‌ها نبايد در ساعت 12 يا يك نيمه شب دسته عزاداري بيرون بياورند زيرا آرامش را از ديگران سلب كرده و باعث تنش و اختلاف بين مؤمنين مي‌شود.
به گفته وي طبل‌هاي بزرگ و بلندگو‌هاي بيش از حد و اندازه باعث تنش و اختلاف مؤمنين شده و از آفت‌هاي عزاداري محسوب مي‌شود.
وي افزود: مسئولين هيئت‌ها و دسته‌هاي عزاداري، براي برگزاري نماز جماعت برنامه ريزي كنند و در زمان اذان فقط به نماز بپردازند و بعد از نماز به عزاداري خود ادامه دهند.
وي در پايان تاكيد كرد: در مراسم‌هاي عزاداري كارهايي صورت نگيرد كه باعث وهن اسلام شود.


منبع:قدس
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین