عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۳۶۷۳
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۳
تعطیلی برخی نمازخانه‌های پارک‌های سطح شهر اصفهان در روزهای جمعه نارضایتی تعدادی از شهروندان و مسافران این شهر را فراهم آورده است.
عقیق:انگار تابستان که به پایان می‌رسد خدمات رسانی شهرداری به شهروندان در پارک ها نیز به نفس نفس زدن می‌افتد چرا که مسئولان بر این باورند که با تمام شدن تابستان بازار گردشگری و تفریح خانواده‌ها نیز کساد می‌شود و غافل از این امر هستند که رهایی چند ساعته از آپارتمان‌های کوچک و بعضا ۴۰ متری سرما و گرما نمی‌شناسد و در هر فصلی خانواده‌ها را به فضایی باز برای تفریح می‌کشاند.

عدم تفاوت تابستان و زمستان این روزهای اصفهان نیز بر این امر صحه گذاشته و زمینه ساز حضور شهروندان در سطح پارک‌های شهر اصفهان شده است.

اما در این میان نحوه ارائه خدمات به شهروندان همچنان روند سال‌های دور خود را پیش گرفته و کمتر نسبت به انجام برخی از مسئولیت‌های در قبال شهروندان توجه دارند.

تعطیلی برخی از نمازخانه‌های سطح پارک‌های شهر اصفهان موضوعی است که این روزها و به ویژه در روزهای جمعه نارضایتی برخی از شهروندان اصفهان و همچنین گردشگرانی که به صورت گذری از اصفهان عبور می‌کنند را فراهم آورده است.

تعطیلی نمازخانه در شهر دارالمومنین جای تعجب دارد

علی پاک‌نژاد، مسافری است که به همراه خانواده‌اش برای رسیدن به شیراز گذری به اصفهان زده است. او هنگامی که برای اقامه نماز ظهر و عصر قصد استفاده از نمازخانه پارک آبشار شهر اصفهان را داشت با درب‌های بسته‌ای روبرو شد که به گفته خودش برایش جای تعجب داشت.

وی از  اصفهان به عنوان شهر دارالمومنین نام برد و ادامه داد: بعید است در شهری با وجود این همه عالم و انسان برجسته نماز خانه را بر روی نماز خوانان ببندند.


این گردشگر که نماز خود را بر روی زمین و در محوطه اطراف نمازخانه اقامه کرد، اظهار داشت: من اطلاعی نداشتم که در اصفهان روزهای جمعه درب نمازخانه را می‌بندند و گرنه حتما زیراندازی را برای  اقامه نماز همراه می‌‌آوردم.

الناز عباسی، شهروند اصفهانی نیز که برای گذران اوقات فراغت همراه با خانواده به یکی از پارک‌های شهر اصفهان آمده نیز پس از روبرو شدن با درب‌های بسته نماز خانه پارک اظهار داشت: بارها و بارها علاوه بر تاکیدات صورت گرفته از سوی قرآن و ائمه معصوم (ع) از طریق رسانه‌های مختلف از منبر مساجد گرفته تا صدا و سیما در خصوص اقامه نماز اول وقت سفارش می‌شود اما دریغ از آن که زیر ساخت‌های انجام این فریضه فراهم باشد.

در روزهای جمعه بسیاری از مساجد اصفهان به دلیل برگزاری نماز جمعه تعطیل می‌شود اما این امر نباید در پارک‌ها اتفاق بیفتد چرا که بسیاری از مسافران و شهروندانی که از فضای شهرها استفاده می‌کنند نیاز به استفاده از نمازخانه پارک‌ها دارندبازگشایی نمازخانه پارک‌ها در روز جمعه الزامی است

اما در این میان احمد شریعتی، نائب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان که معتقد است در روزهای جمعه حتی بسیاری از مساجد شهر اصفهان به دلیل برگزاری نماز جمعه تعطیل می‌شود، ادامه داد: این در حالی است که این امر نباید در پارک‌ها اتفاق بیفتد چرا که بسیاری از مسافران و شهروندانی که از فضای شهرها استفاده می‌کنند نیاز به استفاده از نمازخانه پارک‌ها دارند.

وی با بیان اینکه این موضوع را در صحن علنی و کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی تذکر خواهم داد، افزود: این اماکن می‌تواند محل امنی برای استراحت بانوان در پارک ها نیز باشد و نباید در هیچ زمانی به تعطیلی کشیده شود.

اصغر آذربایجانی، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این راستا با بیان اینکه راه اندازی نمازخانه در پارک‌های شهر اصفهان از پل مارنان تا پل شهرستان اجرایی شده است، افزود: در این راستا نیز مقرر شده است در تمام پارک‌هایی که در سطح شهر اصفهان راه اندازی می‌شود نمازخانه تعریف شده باشد.


وی با بیان اینکه نمازخانه‌های ایجاد شده توسط شهرداری در سطح پارک‌ها باید مسقف و تجهیز شده به وسایل گرمایشی و سرمایشی باشد، ادامه داد: البته بودجه ویژه نمازخانه پارک‌ها وجود ندارد ولی در صورت نیاز به این امر اعتبار لازم تخصیص خواهد یافت.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: پارکبان مسئول حفظ و حراست از نمازخانه پارک‌هاست و باید مشکلات موجود در این اماکن را اعلام کند.

نمازخانه‌های موجود در پارک‌های اصفهان در ایام تابستان با تمام ظرفیت و در قالب ۱۲ نمازخانه آماده ارائه خدمات به شهروندان و مسافران استهمراه با زمستان ارائه خدمات در نمازخانه پارک‌ها کاهش می‌یابد

منوچهر مهرعلی پور، مسئول اجرایی ستاد اقامه نماز شهرداری اصفهان  در خصوص وضعیت نمازخانه پارک‌های شهر اصفهان به خبرنگار مهر گفت: نمازخانه‌های موجود در پارک‌های اصفهان در ایام تابستان با تمام ظرفیت و در قالب ۱۲ نمازخانه آماده ارائه خدمات به شهروندان و مسافران است.

وی با اشاره به برگزاری نماز جماعت در نمازخانه پارک‌ها در ایام تابستان افزود: علاوه بر برگزاری نماز، جلسات مشاوره دینی نیز در ایام تابستان در این نمازخانه‌ها در دستور کار قرار دارد.



مسئول اجرایی ستاد اقامه نماز شهرداری اصفهان با بیان اینکه در ایام زمستان و سردی هوا از فعالیت نمازخانه‌های پارک‌ها نیز کم می‌شود، ادامه داد: البته در زمستان در برخی از امامزاده‌ها نماز جماعت برگزار می‌شود.

وی در خصوص تعطیلی نمازخانه آبشار نیز بیان داشت: این نمازخانه به دلیلی که در سیستم گرمایشی آن ایجاد شده است فعلا خدمات رسانی نمی‌کند و محلی جایگزین برای استفاده شهروندان معرفی خواهد شد. 


منبع:مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین