عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۳۶۱۹
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۹
آیت‌الله علوی‌گرگانی:
یکی از مراجع تقلید گفت: حضور 20 میلیون جمعیت در عزاداری روز اربعین به واسطه محبت امام حسین (ع) در قلوب این افراد است.
عقیق:آیت‌الله سید محمدعلی علوی‌گرگانی در دیدار با فرماندهان ناجای هشت استان کشور با بیان اینکه کتاب قرآن همیشه برای انسان‌ها تازه است‌، گفت: شخصی از امام صادق (ع) می‌پرسد چرا همه کتاب‌ها بعد از مدتی جذابیت خود را از دست می‌دهند ولی قرآن اینگونه نیست و ایشان در پاسخ می‌فرمایند برای اینکه در قرآن خداوند با انسان‌ها سخن گفته است.
وی ادامه داد: در همین راستا امام فرمودند زمانی ‌که خودتان می‌خواهید با خداوند سخن بگویید نماز بخوانید چراکه همانطور که در قرآن خداوند با انسان سخن می‌گوید در نماز هم انسان می‌تواند با خداوند راز و نیاز کرده و به سخن گفتن بپردازد.
این مرجع تقلید با اشاره به اینکه اکثر اوقات حین نماز خواندن فکرمان جای دیگری است، تصریح کرد: اگر با حضور قلب نماز و دعا خوانده شود خداوند دعاها و خواسته‌های‌مان را اجابت می‌کند و همانطور که قرآن می‌فرماید هر کس نسبت به خود آگاه‌تر است.
وی یادآور شد: امام صادق (ع) برای برآورده کردن حاجت و کارگشایی در کارها مسلمانان را به خواندن 2 رکعت نماز مستحبی با حضور قلب تاکید می‌کردند و خود نیز همیشه این‌گونه رفتار کرده و برای طلب هر چیزی یا کاری از خداوند، نماز می‌خواندند چراکه در نماز انسان می‌تواند با خدای خود صحبت کند.
آیت الله علوی‌گرگانی همچنین خاطرنشان کرد: دشمنان انسان‌ها را با پول، مقام و زر فریفته یا می‌خرند که نمونه بارز این موضوع در تاریخ اسلام واقعه کربلاست که ابن زیاد توانست افراد را با پول بخرد و آ‌ن‌ها را در مقابل امام خود قرار دهد.


منبع:فارس
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین