عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۳۶۱
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۳
پلارک گفت: دو طبقه کردن بین الحرمین از طرح‌های جامع توسعه کربلا است مطالعات ژئوفیزیک این طرح انجام شده و در حال کامل شدن طرح هستیم.

 

عقیق:حسن پلارک، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: جابجایی ضریح جدید امام حسین(علیه السلام) از دوشنبه 25 دی ماه آغاز شده است. حدود 10 روز زمان برای باز کردن ضریح فعلی و سپس حدود یک ماه زمان نیز برای بستن ضریح جدید زمان نیاز است و باید ظرف 40 روز آینده عملیات نصب ضریح جدید به پایان برسد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات افزود:هزینه نصب ضریح جدید با عراقی‌ها است.
 
وی پیشتر گفته بود که هزینه برآورد شده برای ساخت این ضریح، چهار میلیارد تومان است. بیش از 50 درصد از قطعات آن به صورت بسته بندی شده و از طریق هوایی به عراق منتقل شد و حدود 50 درصد دیگر پس از بدرقه هموطنانمان از استان ها قم، تهران، مرکزی، لرستان و خوزستان از طریق مرز زمینی به کربلا منتقل شد. ضریح قدیمی بارگاه حضرت امام حسین(ع) 76 سال عمر دارد که با عنایت آیت الله سیستانی پیشنهاد ساخت ضریح جدید داده شد.

به گفته رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات برای سازه جدید با رعایت شرایط نگهداری و تعویض برخی قطعات، 400 سال طول عمر پیش بینی شده است.

پلارک درباره آخرین وضعیت دو طبقه کردن بین الحرمین نیز گفت: دو طبقه کردن بین الحرمین از طرح‌های جامع توسعه کربلا است. مطالعات ژئوفیزیک این طرح انجام شده و در حال کامل شدن طرح هستیم و تا اواسط سال آینده طرح‌‌ها به پایان خواهد رسید.
 
منبع:شبستان
کدخبرنگار:211005


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین