عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۳۵۷۸
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۴
معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم از برگزاری اجتماع بزرگ لبیک یا رسول الله(ص) در قم خبر داد.
عقیق:حجت الاسلام علی عزیزی با بیان اینکه هفته وقف در روز ۲۹ آذرماه آغاز شده و تا پنجم دی ماه نیز ادامه دارد که با عناوین خاصی نامگذاری شده است، افزود: شنبه ۲۹ آذرماه ماه روز اول هفته وقف با عنوان وقف عمل امینانه، به نیات واقعی و رفع نیازهای بشری نامگذاری شده است.
وی ادامه داد: وقف دستگاهی است که با نام اهل بیت(س) تقویت شده است و همواره بشر دوست داشته اثر خیری بر جای بگذارد که این امر از گذشته‌های دور وجود داشته است.
معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم بیان کرد: روز یکشنبه ۳۰ آذرماه با عنوان وقف، سنت نبوی نامگذاری شده است که در این روز برنامه‌های ویژه سالگرد ارتحال پیامبر اکرم(ص) در امامزاده سید علی، امام زاده جعفر شهید، امام زاده علی بن جعفر، امام زاده موسی مبرقع، سید معصوم و مسجد حضرت ابوالفضل(ع) برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: اجتماع بزرگ لبیک یا رسول الله در روز ۳۰ آذرماه در امام زاده سید معصوم(ع) واقع در منطقه نیروگاه بعد از میدان نبوت در ساعت ۱۰ و نیم صبح برگزار می‌شود.
حجت الاسلام عزیزی گفت: روز اول دی‌ماه با عنوان وقف، علم و فناوری و نقش حوزه و دانشگاه نامگذاری شده است که در این روز نشستی با دانشگاهیان برگزار می‌شود و همچنین از خیرین نیز در این روز دعوت به عمل می‌آید.
وی بیان کرد: روز دوم دی ماه با عنوان وقف، تجلی مودت اهل بیت(ع) با تکریم امامزادگان نامگذاری شده است که در این روز سه پروژه که یکی موقوفه و دو مورد مربوط به امام زادگان است با حضور مسئولان استانی افتتاح می‌شود.
معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: روز سوم دی ماه با عنوان وقف، جهاد اقتصادی، ارتقا بهره وری موقوفات نامگذاری شده است که در این روز به افتتاح پروژه پرداخته می‌شود و همچنین نشست صنفی و ترویجی وقف با حضور فعالان حوزه اقتصاد برگزار می‌شود.
وی بیان کرد: در روز چهارم دیماه با عنوان وقف، بانوان واقف و توسعه مشارکت‌های اجتماعی نامگذاری شده که در این روز نشستی با بانوان خیر و بانوان واقف برگزار می‌شود.
حجت الاسلام عزیزی گفت: روز پنجم دی ماه با عنوان وقف، نهاد ممتاز دینی، نشر فرهنگ قرآنی نامگذاری شده است که در این روز همایشی با حضور پیشکسوتان حوزه فرهنگ قرآنی برگزار می‌شود و از تعدادی از پیشکسوتان نیز در این روز تجلیل می‌شود.
وی عنوان کرد: در طول هفته وقف به دیدار با خانواده شهدا و غبارروبی مزار شهدا پرداخته می‌شود.
معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم بیان کرد: همایش وقف و رسانه در روز پنجشنبه ۲۸ آذرماه در امام زاده جعفر شهید برگزار شده و از تمامی فعالان حوزه رسانه دعوت به عمل می‌آید.


منبع:مهر
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین