عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۳۵۷۳
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۱
عقیق:زائران اربعين حضرت اباعبدالله الحسين (ع) در حال بازگشت به كشور هستند. يك و نيم ميليون ايراني كه خروج قانوني از كشور داشتند، آمار زائران ايراني امسال اربعين حضرت امام حسين (ع) را تشكيل مي‌دهند، حال آنكه شواهد و قرائن و اذعان مسئولين دلالت بر آن دارد كه شمار زيادي زائر بدون مجوز نيز از مرزها عبور كرده و اربعين را در كربلا بوده اند.
اين زائران و همهٔ آنهايي كه امسال در بزرگترين همايش ساليانه بشري در روي كره خاكي شركت كردند، يك انتخاب آگاهانه و مسئولانه در اوج تهديدات امنيتي و نظامي تروريست‌هاي تكفيري، براي ابلاغ پيامي از سوي همه ملت‌هاي مسلمان به جهان كفر! داشتند، با اين مضمون كه «مسلمانان ممكن است در فروع با هم اختلافاتي داشته باشند، اما در اصول و اساس، هم پيمان و متحد هستند.»
آنطور كه تلويزيونها نشان دادند، راهپيمايي امسال كربلا خاص فقط شيعيان نبود، كما اينكه در سالهاي گذشته نيز اين طور نبود و در آن شمار زيادي از علاقه مندان و ارادتمندان به اهل بيت رسول الله (ص) از مذاهب اسلامي شركت مي‌كردند، همان هايي كه با هم بودشان، قدرتهاي شيطاني و متجاوز را از عراق بيرون كرد و تروريستها را در سوريه و عراق منكوب نمود.
همهٔ كساني كه در راهپيمايي بزرگ اربعين شركت كردند، مجاهداني بودند و هستند كه عملا اثبات كردند براي دفاع از عقايد و ايمان خود، جان بركف گرفته اند و در عين بردباري و تحمل، اجازه هيچ گونه رخنه، و حتي نزديك شدن به خطوط قرمز ايماني خود را به هيچ متجاوزي نمي‌دهند.
نمايش بزرگ اربعين در كربلا، نمايش قدرت مسلمين بود. نمايشي بزرگ با پايه و باورهاي ديني كه نمونه و مانندي در هيج كجاي جهان ندارد. راهپيمايي بزرگ اربعين كربلا، مانور قدرت نمايي مسلمين در برابر پدرخوانده‌هاي تروريست‌هاي تكفيري و بازيگران خرد منطقه اي آنها كه فرقه گرايي را اساس قرار داده اند، و همهٔ قدرتهاي شيطاني بود. قدرتي بي مانند كه مي‌تواند همچون سيلي خروشان همهٔ اخلال گران در امنيت منطقه را زير پاي خود له كند.
منطقه با تمدن و فرهنگ ما سالهاست كه بواسطه دسايس سالوسان و نيرنگ بازان درگير جنگهاي خونيني است. ملت‌هاي منطقه اهداف آتش افروزان را بخوبي مي‌دانند و از همين رواست كه توانسته اند همهٔ ترفندهاي دشمنان اسلام و مسلمين را براي به راه انداختن جنگي فرقه اي در منطقه خنثي و افشا سازند. راهپيمايي اربعين چشم انداز روشني براي رهايي از شر تروريستها و فرقه گرايان در منطقه بود.
راهپيمايي اربعين امسال «معجزه» اي الهي بود كه ۲۰ ميليون زائر حضرت اباعبدالله (ع) را گرد هم آورد تا به اذن خداوند به آن تحقق ببخشند كه آن «بي مانند‌ترين حضور در اعلان حمايت از دين خدا بود.»
همايش بزرگ اربعين امسال در كربلا در حالي صورت گرفت كه مرجعيت عالي ديني و رهبري معظم انقلاب اسلامي ايران تنها گوشه چشمي براي شركت مومنان در آن نشان دادند و اگر نبودها و كمي‌ها و كسري‌ها، و خواهش‌ها و تمناهاي مسئولين و مديران براي عدم حضور مومنان در مرزها براي رفتن به عراق و شركت در راهپيمايي، و اگر حضرتشان با صراحت امر به حضور در ميدان مي‌دادند، حماسه اي قطعا خلق مي‌شد كه هرگز تاريخ نتواند تكرار آنرا شاهد باشد، كما اينكه همين راهپيمايي اربعين با اين همه شكوه و جلال و مهر و محبت به اهل بيت رسول الله (ص) قطعا به اين زودي‌ها تكرار نخواهد شد.
راهپيمايي اربعين كربلا در عين حال نمايش قدرت و گفتمان ديني بود و نشان داد كه دين مي‌تواند و قدرت آنرا دارد كه خيزشي عمومي شكل دهد.



منبع:حج
211008



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین