عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۳۴۹۷
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۹
«موکب خدمه ام البنین الدیوانیه» به صورت خانوادگی با 5 میلیون دینار عراقی اداره می شود. علی یکی از اعضای این موکب است که در حرفه آرایشگری فعالیت دارد اما اکنون در پاک کردن 150 کیلو ماهی مشارکت می کند.
عقیق:در شهر مقدس کربلا همانند مسیر پیاده روی اربعین،  موکب های پذیرایی فراوانی وجود دارند که به ارائه خدمات رفاهی می پردازند.

یکی از این موکب ها، موکب «خدمه ام البنین» نام دارد که به اهالی دیوانیه (شهری در جنوب نجف اشرف) تعلق دارد. مدیر موکب، حسن عباس سعید 39 سال دارد و در کار تولید ورق های PVC است. او می گوید: موکب ما به صورت فامیلی اداره می شود و بیست مرد خدمه موکب را شامل می شوند. این افراد همگی اعضای فامیل هستند و از نجار و نانوا گرفته تا آرایشگر در آن ها یافت می شود.

این موکب از 10 روز قبل از اربعین حسینی شروع به فعالیت می کند و غذاهای مختلف طبخ می کند. 150 کیلو ماهی، 50 کارتن مرغ، 50 کیلو کوفته، 50 کیلو کباب کوبیده، 50 کیلو کباب ترکی، انواع شیرینی جات و ... از جمله غذاهایی است که در هر وعده در این موکب از زائران پذیرایی می شود.

سعید درباره هزینه های ده روز فعالیت این موکب می گوید: با کمک فامیل حدود 5 میلیون دینار عراقی جمع می کنیم و در راه سیدالشهدا خرج می کنیم.

علی که آرایشگر است و مشغول پاک کردن ماهی ها، چهره ای شبیه به ایرانی ها دارد. او اضافه می کند: ما این پول را به عشق امام حسین(ع) هزینه می کنیم، «حب الحسین» در قلب و خون ماست و آن را با هیچ چیزی عوض نمی کنیم.

موکب خدمه ام البنین الدیوانیه پس از اربعین تعطیل می شود اما طی روزهای 28 و 29 صفر همزمان با سالروز رحلت پیامبر اعظم(ص) در نجف اشرف بار دیگر به زائران خدمت رسانی می کند.








منبع:فارس
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین