عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۳۴۶۹
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۳ - ۰۳:۳۲
مراسم عزاداری اربعین حسینی در هیات الزهرا با مداحی حاج احد قدمی و کربلایی حنیف طاهری برگزار شد
در میدان فطرت هیچ حرکتی و هیچ انسانی به اندازه سیدالشهدا و حرکت کربلایی او نتوانسته است که کسی را جذب کند. حسین بن علی با زبان فطرت به میدان آمده است

برای دیدن گزارش تصویری برنامه اینجا را کلیک کنید

عقیق: مراسم عزاداری اربعین حسینی، روز هجدهم ماه صفر در هیات الزهرا با سخنرانی حجت الاسلام اعتمادیان و مداحی حاج احد قدمی و کربلایی حنیف طاهری برگزار شد.

در ادامه می توانید خلاصه ای از سخنان شیخ مرتضی اعتمادیان را بخوانید 

 دو ودیعه مانند ودایع دیگر در وجود انسان به عنوان دو عامل رسیدن به کمال و رشد قرار داده شده است که یکی از آنها فطرت و دیگری ودیعه عقل است. درباره تقدم و تأخر رتبی این دو ودیعه سخنان و کلمات بسیاری آمده است.فطرت با آیاتی که درقرآن کریم به آن اختصاص داده شده، امری است که در وجود همه انسان ها اعم از مسلمان و غیر مسلمان وجود دارد.

فطرت درخواست هایی را دارد که این درخواست تقدم رتبی فطرت را بر ودیعه گرانقدر عقل نشان می دهد. مانند درخواست فطری انسان به آب که عقل اجازه نمی دهد که انسان هر آبی را بنوشد تا رفع تشنگی کند. می توان گفت در اداره دین که در وجود هر انسان طلبی هست بیشترین فعالیت را فطرت انسان دارد.

خداوند بارها در قرآن کریم به صراحت فرموده است که آن فطرتی که خدای متعال در وجود انسان قرار داده و طالب اقامه دین است، فطرتی است که هیچ تبدیلی در آن روی نمی دهد. اگر این فطرت را جواب داد بهترین عامل و ودیعه ای است که انسان را به بهترین و بالاترین قله های تکامل می رسد. اگر این فطرت را لگدکوب کنند، بعد از اینکه اظهار ایمان کرد، مرتد فطری می شود .

_در دنیای ما، بشریت آنقدر که با فطرتش گرایش به حقیقت می کند با عقل نمی تواند. همه مردم که عالم و واقف به اصول منطق نیستند تا حقیقت دینی را بتوان ثابت کرد اما بهترین راه از راه فطرت است که جذب این ها زیاد و تعدادشان بسیار است.
قرآن کتابی است که با فطرت انسان ها کار دارد. نهج البلاغه بیش از اینکه با عقل انسان ها کار داشته باشد با فطرت آدمیان کار دارد. اگر فطرت انسان ها به واسطه گناه زنگار نگرفته باشد و تاریک نشده باشد بهترین راه فطرت است که انسان ها به حقیقت دست پیدا کنند.
در میدان فطرت هیچ حرکتی و هیچ انسانی به اندازه سیدالشهدا و حرکت کربلایی او نتوانسته است که کسی را جذب کند. حسین بن علی با زبان فطرت به میدان آمده است. از زمان آدم تا زمان خاتم اوصیا یک ارتباطی بین ابتدا و انتها در اداره دین و شریعت مردم به واسطه فطرت کاملاً مشهود و معین است

_ هیچگاه با دو رکن اساسی مرجعیت و عزاداری سیدالشهدا شیعه را نمی شود از بین برد. این دو رکن مانند کوهی پشت شیعه قرار دارند. طی تحقیقاتی دشمنان بر این باورند که اگر بخواهند شیعه را از این دو رکن جدا کنند باید شیعه را از عالم جدا کنند و این که حقیقت عزاداری و شعور عزاداری را از شیعه بگیرند و شور را به عزاداری ها منتقل کنند
پیامبر می فرمایند که خدا از حرارت مصیبت حسین بن علی در دلهای مسلمانان ایجاد کرده که این حرارت هیچگاه سرد نمی شود. دلیل این نکته این است که حسین بن علی با فطرت مردم سخن گفته است. مکتب حسین بن علی مکتب آزادیخواهی است.مکتب حسین بن علی با ظلم ستیزه دارد. مکتب حسین بن علی معرف زیبایی هاست.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین