عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۳۴۵۹
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۴
حجت الاسلام تابش گفت: به راستی که در اربعین حسینی جلوه ای ناب از معجزه الهی نقش می بندد به طوری که میلیون ها زائر برای زیارت بارگاه مطهر امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) به حرکت در آیند.
عقیق: حجت الاسلام محمد تابش، امام جمعه بندرامام خمینی(ره)، با تسلیت فرا رسیدن اربعین حسینی، خواستار توجه جدی مسؤولان بر استفاده بهینه و حداکثری از مراسم های عزاداری شد و اظهار داشت: باید به شیوه ای برای اجرای مراسم های عزاداری برنامه ریزی کرد، که بتوان در مرحله اول جوانان را به شرکت در آنها جذب و سپس تغذیه روحی و فکری شوند.
وی وظیفه مبلغان در این زمینه را بسیار وسیع خواند و بیان داشت: حرارت عشق امام حسین(ع) آنچنان شور انگیز است که هر قشر و سلیقه ای در مجالس عزاداری حضور می یابند؛ از این رو روحانیان به ویژه طلاب جوان وظیفه دارند میان جمع جوانان حاضر شده و به صورت نامحسوس آنها را با مبانی دینی آشنا سازند.
رییس شورای فرهنگ عمومی بندر امام خمینی(ره) اربعین حسینی را نماد تجلی عشق الله دانست و گفت: به راستی که در اربعین حسینی جلوه ای ناب از معجزه الهی نقش می بندد به طوری که میلیون ها زائر برای زیارت بارگاه مطهر امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) به حرکت در آیند.
حجت الاسلام تابش، تقویت روحیه صبر و استقامت را یکی از ثمرات کاروان های پیاده روی عنوان کرد و اظهار داشت: با توجه به این که جوانان سختی های زیادی را در این سفر نسبتا طولانی پشت سر می گذارند، تأثیر زیادی در افزایش معرفت حسینی، تقویت روحیه صبر و مقاومت آنها خواهد داشت.
امام جمعه بندر امام خمینی(ره)، بهترین عمل در روز اربعین را خواندن زیارت امام حسین(ع) دانست و بیان داشت: در این روز زیارت امام حسین(ع) مستحب بوده و این زیارت‌، همانا خواندن زیارت اربعین در مفاتیح الجنان است.
رییس شورای فرهنگ عمومی بندر امام خمینی(ره) در پایان با بیان این که مراسم های عزاداری اربعین حسینی باید به صورت مشترک برگزار شوند، تصریح کرد: باید عزاداری حضرت سید الشهداء(ع) در روز اربعین به صورت یکپارچه باشد تا حضور گسترده مردم به صورت ملموس احساس شوند و خاری در چشم دشمنان اسلام قرار گیرد.


منبع:حوزه
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین