عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۳۲۹۹
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۱
مدیر دفتر حوزه ریاست سازمان دارالقرآن با اشاره به اجرای طرح ملی «نور باران» در سال جاری، گفت: در ۶ ماه گذشته ۴۰ هزار جلد قرآن در ۲ نوبت با مشارکت‌های مردمی چاپ و در مناطق محروم توزیع شده است.
عقیق:طرح ملی «نور باران» یکی از طرح‌هایی است که امسال در سازمان دارالقرآن کلید خورد که بر اساس این طرح خیران برای چاپ قرآن کریم مشارکت می‌کنند.
«جواد تجلیان» مدیر دفتر حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان دارالقرآن با اشاره به اهداف طرح ملی «نور باران»، اظهار داشت: این طرح با هدف توسعه کمی و کیفی آموزش قرآن کریم، لزوم مشارکت مردمی برای چاپ قرآن و توزیع آن در مناطق مختلف کشور از ابتدای سال جاری که رهبر معظم انقلاب امسال را سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نامیدند، به همت سازمان دارالقرآن اجرایی شد.
وی با بیان اینکه در این طرح چاپ 500 هزار جلد قرآن هدف‌گذاری شده است، گفت: چاپ 500 هزار جلد قرآن برای سال جاری نیست بلکه هدف اصلی ما تحقق آن در بازه زمانی محدود است که امیدواریم با حمایت و مشارکت سازمان‌ها و مردم بتوانیم قرآن را در تمامی مناطق کشور به ویژه نقاط محروم توزیع کنیم.
تجلیان با اشاره به اینکه مرحله نخست این طرح در خردادماه اجرایی شد، اظهار داشت: در مرحله نخست 20 هزار جلد قرآن کریم با مشارکت مردم در استان‌های قم و تهران به چاپ رسید و در مناطق مختلف کشور توزیع شد.
وی با بیان اینکه در مرحله دوم اجرای این طرح 20 هزار جلد قرآن دیگر نیز در تابستان سال جاری چاپ و توزیع شد به نحوه مشارکت در طرح «نور باران» اشاره کرد و گفت: افراد برای مشارکت در این طرح می‌توانند وجوه نقدی خود را به شماره حساب 88888 یا شماره سیبا 0108362961008 نزد بانک ملی ایران شعبه عظیم‌پور به نام انجمن خیرین قرآنی کشور واریز کنند.
تجلیان با بیان اینکه برای چاپ و توزیع هر جلد قرآن کریم هفت هزار تومان هزینه می‌شود، افزود: در 6 ماه گذشته 20 هزار جلد قرآن در دو نوبت چاپ و توزیع شد که تقریبا 15 هزار جلد دیگر نیز در دست چاپ است که امیدواریم با مشارکت‌های مردمی در نوبت بعدی تعداد قرآن‌های چاپ شده رشد قابل توجهی داشته باشد.
مدیر دفتر حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان دارالقرآن با اشاره به مشارکت خوب مردم استان مرکزی، گفت: در طرح «نور باران» پنج هزار جلد قرآن توسط مردم شهرستان محلات به چاپ رسید که این قرآن‌ها تحویل شهرستان‌های این استان داده شده است.
تجلیان با بیان اینکه اگر استان یا سازمانی هزینه چاپ تعداد قابل توجهی قرآن را بدهد ما قرآن‌ها را به نام همان استان یا سازمان چاپ و در مناطق محروم توزیع می‌کنیم، افزود: امیدواریم با مشارکت حداکثری بتوانیم در چاپ قرآن و توزیع آن در مناطق مختلف کشور موفق عمل کنیم تا در حوزه آموزش قرآن کریم که یکی از مهم‌ترین راه‌های توسعه فرهنگ قرآنی است نیز به جایگاه مطلوبی برسیم.
قرآن‌های چاپ‌شده در طرح «نور باران» در قالب وزیری با خط «عبدالمهدی حسن زاده» و ترجمه حجت‌الاسلام «انصاریان» هستند.



منبع:فارس
211008



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین