عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۳۲۵۷
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۲
رئيس پليس راهور ناجا گفت: در طرح ترافيكي ويژه اربعين ايمني و تسهيل تردد از اولويت‌هاي اصلي پليس راهور است كه براي تحقق ‌آن همه دستگاه‌هاي امدادي، اورژانس، امداد خودرو، راهداري و پليس راهور بايد با حضور حداكثري به آن كمك كنند.
عقیق:سردار اسكندر مؤمني رئيس پليس راهور ناجا در ادامه چهل و پنجمين كميته هماهنگي اجراي طرح‌هاي ويژه ترافيكي پيرامون تمهيدات ترافيكي سفرهاي عزاداران حسيني به مناسبت اربعين حسيني، اظهار داشت: در طول مسير تردد زائران ايمني مسئله مهمي است كه بايد رعايت شود و قرار شد در طول اين مسير همه دستگاه‌هاي امدادي، هلال‌احمر، پليس، اورژانس، راهداري و ... نيروهاي خود را اضافه كنند.
وي در اين مورد سه مسير را معرفي كرد و گفت: مسير اول مهران به ايلام، كرمانشاه، همدان به ساوه، ساوه به قزوين و در نهايت تهران است؛ مسير دوم شلمچه و چزابه به انديمشك، مركزي و تهران و مسير سوم خوزستان، كهگليويه و بويراحمد، چهارمحال بختياري، اصفهان و در نهايت تهران است كه بايد ايمني در طول اين مسيرها با هماهنگي همه دستگا‌‌ه‌ها تأمين شود.
رئيس پليس راهور ناجا به ايمني و تسهيل اشاره كرد و سه اولويت اول در بحث راهداري و امداد خودرو را از پايانه تا اولين شهر (مهران، بستان و خرمشهر) عنوان كرد و گفت: اولويت دوم انتقال از اولين شهر به مركز استان (اهواز و ايلام است) و اولويت سوم نيز در بحث امداد و راهداري از مركز استان به مابقي نقاط كشور است.
سردار مؤمني به خبر هواشناسي در مورد وضعيت آب و هوايي در اين ايام اشاره كرد و گفت: هواشناسي اعلام كرده هواي برفي نداريم و اين امر موجب مي‌شود كه سرعت متوسط افزايش پيدا كند بنابراين پليس راه بايد قدم به قدم حضور فيزيكي به منظور اقدامات پيشگيرانه داشته باشد.
وي در مورد خودروهاي شخصي زائران كه در نقاط مرزي و پايانه‌ها پارك شده اشاره كرد و افزود: جرثقيل‌هاي سنگين بايد در مسيرهاي مهران - صالح‌آباد و ايلام تا اسلام‌آباد و كرمانشاه مستقر شوند تا بتوانند انتقال خودروها را هر چه سريعتر انجام دهند تا سد معبر ايجاد نشود.
اين مقام ارشد راهنمايي و رانندگي به اختصاص دو فروند بالگرد در مهران اشاره و تصريح كرد: اين دو فروند بالگرد براي كنترل طول مسير است و در اهواز نيز مستقر مي‌شوند.
وي در ادامه به اعمال محدوديت تردد كاميون و تريلرهاي حامل مواد غيرسوختي و فاسد شدني اشاره كرد و گفت: بنا بر شرايط اگر نياز باشد محدوديت‌هايي را به خصوص در زمان برگشت اعمال خواهيم كرد.
سردار مؤمني به راهداري نيز توصيه كرد تا تعداد خودروهاي مورد نياز خود را پيش‌بيني كند و از استانهاي همجوار نيز در اين زمينه كمك بگيرد و اين آمادگي وجود داشته باشد تا در صورت نياز بتوان از ايلام، اهواز و بستان خودروهاي مورد نياز راهداري تأمين شوند.
رئيس پليس راهور ناجا ادامه داد: هر اتفاقي كه منجر به ايستايي شود بايد سريعاً كنترل و رفع شود؛ بيمه هم بايد به صورت ويژه در محل حضور داشته باشد و نسبت به پرداخت خسارت سر صحنه عمل كند تا منجر به رفع سد معبر شود.
وي گفت: رعايت مقررات و ايمني اولويت اول ما است اما بايد ما به كارها سرعت دهيم و پليس راه بايد افزايش مانور بين راهي داشته باشد و اگر كمبود نيرويي است از استانهاي همجوار كمك گرفته شود تا جلوي ايستگاه‌هاي پليس راه هيچگونه ايستايي وجود نداشته باشد.
سردار مؤمني به كليه دستگاه‌هاي مستقر در مسير اشاره و تأكيد كرد: هر دستگاهي كه متوجه تصادف در نقطه‌اي شد بايد بلافاصله به بقيه دستگاه‌ها اطلاع دهد.
وي در خاتمه به دهه آخر صفر اشاره كرد و گفت: دهه آخر صفر شلوغ‌ترين ايام سال در خراسان رضوي است و براي آن هم تمهيدات ويژه انديشيده مي‌شود.
وي خاطرنشان كرد: طرح ويژه ترافيكي ايام اربعين تا پايان هفته آينده ادامه خواهد داشت.




منبع:حج
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین