عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۳۲۵۴
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۶
دبيركل اداره امور زيارتگاه‌هاي شيعه در عراق اعلام كرد طولاني‌ترين نمايشگاه هنري شامل طراحي مصائب اهل بيت در كربلا و تصاوير جنايات امروز داعش عليه زيارتگاه‌ها و شهروندان عراقي در محورهاي اصلي حركت زائران به سوي كربلا برپا شده است.
عقیق:عباس الساعدي» دبيركل اداره امور زيارتگاه‌هاي شيعي در عراق خبر داد كه اين اداره براي دومين سال متوالي، طولاني‌ترين نمايشگاه آثار هنري را در مسير زائران پياده حرم حسيني در سه استان نجف اشرف، بابل و كربلا راه اندازي كرده است.
بيش از 250 اثر هنري شامل عكس، طراحي،خوشنويسي، مجسمه و ديگر هنرهاي زيبا به مدت 12 روز در پنج نقطه از مسيرهاي حركت زائران پياده كربلا به نمايش گذاشته شده است.
دبيركل اداره امور زيارتگاه‌هاي شيعه در عراق تاكيد كرد: برپايي اين گونه نمايشگاه‌ها به منظور رساندن رسالت كربلا و پيام انساني و جهاني امام حسين (ع) به زبان‌هاي مختلف از جمله زبان هنر است و به همين منظور بيش از پنجاه هنرمند و نقاش اثرات خود را در اين نمايشگاه به نمايش گذاشته‌اند.
الساعدي افزود: زائر امام حسين همانگونه كه در طول مسير حركت به سوي كربلا به آب و غذا نياز دارد غذاي روح هم مي‌خواهد و ما با برپايي اين نمايشگاه‌ها حوادث كربلا و مصيبت عظيم اهل بيت را در 1400 سال پيش و همچنين حوادث كربلاي امروز و جنايات هولناك داعش عليه شهروندان و اماكن عبادي شيعه و سني در استان‌هاي را به نمايش گذاشتيم.
وي افزود: اداره امور زيارتگاه‌هاي شيعه با حضور در كنفرانس بين‌المللي حفظ آثار باستاني عراق و سوريه كه به همت يونسكو در پاريس برگزار شد، تصاوير و ويديوهاي مربوط به ويراني‌هاي حسينيه‌ها و زيارتگاه‌هاي شيعه در استان‌هايي كه هدف حمله تروريست‌هاي داعش قرار گرفت ارائه داد و اين قضيه با خشم و تنفر حضار در كنفرانس همراه بود كه خواستار حفاظت ميراث فرهنگي و تاريخي در عراق و سوريه شدند.




منبع:حج
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین