عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۳۲۴۴
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۳ - ۰۷:۱۶
امام جمعه کرمانشاه گفت: مومن کسی که "در مسیرحق ثابت قدم باقی می ماند"، "از حق و حقیقت عبور نمی کند" و "همواره خیر خواه" مردم است.
عقیق: آیت الله مصطفی علما، در درس اخلاق، در مدرسه آیت الله العظمی بروجردی (ره)، با استناد به آیات قرآن کریم، عمر را بزرگترین سرمایه انسان دانست و بر ضرورت استفاده از این نعمت و سرمایه عظیم تاکید کرد.
وی،  یکی از عوامل موفقیت طلاب را استفاده از فرصت جوانی برای تعلیم و تعلم عنوان کرد و  افزود: جوانی و  تحصیل معارف دین  فرصت هایی که خدای متعال نصیب طلاب کرد که باید قدر این نعمت الهی را بدانند و  از این فرصت ها برای تبلیغ دین استفاده کنند.
امام کرمانشاه با بیان این که هدف از  خلقت انسان جز برای عبادت و اطاعت از خدای متعال نیست، اظهار داشت:گناه و معصیت عامل دوری از خدا و نعمت هاست. بنابر این لازم است تا زمانی که در دنیا هستیم خود را از گناه حفظ کنیم تا مورد غضب الهی قرار نگیریم.
آیت الله علما با اشاره به این که خداوند پیامبرانی را برای هدایت بشر از جنس خود بشر مبعوث کرد، گفت:  بعثت انبیا برای این است که انسان در مسیر صراط مستقیم حرکت کند تا سعادتمند شود.
وی، ترس از خدا را بهترین شعار برای بندگی خواند و ادامه داد: بشر باید در مسیر گامی بر دارد که رضایت خدا در آن باشد.
آیت الله علما عنوان کرد: مومن زیرک و با هوش کسی است که  خدا را در همه حال ناظر بر اعمال خود ببیند و عملی را انجام دهد که رضایت خدا درآن باشد و در مسیر تقوا گام بردارد.
نماینده ولی فقیه در کرماشاه در پایان گفت: مومن کسی که "درمسیرحق ثابت قدم باقی می ماند"، "از حق و حقیقت عبور نمی کند" و  "همواره خیر خواه" مردم است.


منبع:حوزه
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین