عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۳۱۳۵
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۲
مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) شاهین‌دژ
مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) شاهین‌دژ گفت: حضرت زینب(س) کسی است که پس از شهادت اباعبدالله(ع) بار عصمت و امامت را بر دوش گرفت و مانع از بر زمین ماندن پرچم امامت و ولایت شد.
عقیق: فاطمه قاسمی، به بیان جایگاه والای زنان پاکدامن و نقش آفرین در تاریخ زندگانی بشر پرداخت و اظهار داشت: با بررسی و تحقیق پیرامون زندگی تک تک زنان بزرگ و آزاده‌ای که در طول تاریخ نقش آفرینی کرده‌اند، می‌توان از تمام لحظات زندگی‌شان درس گرفت.
وی افزود: از جمله این بانوان باکرامت وجود پربرکت حضرت زهرا(س) و حضرت زینب(س) است که زندگی‌شان سرشار از درس دین‌داری و ولایت‌مداری است.
مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) شاهین‌دژ، حضرت زینب(س) را الگوی بارز صبر و ایستادگی و دفاع از راه حق خواند و تصریح کرد: حضرت با شجاعت و شهامت، علی رغم مصیبت عظمایی که بر ایشان وارد شد، از دین و ولایت دفاع کرد.
قاسمی با اشاره به این مطلب که حضرت زینب(س) در حالی که تمامی عزیزانش را از دست داده بود، در مقابل دشمن بی تابی نکرد و چون کوه صبر و بردباری، رهبری کاروان کربلا را بر عهده گرفت، اذعان داشت: عقیله بنی هاشم(س) کسی است که پس از شهادت امام حسین(ع) و تا بهبودی امام زین‌العابدین(ع) که در واقعه کربلا به خواست و اراده حق سخت بیمار بودند، خود بار عصمت و امامت را بر دوش گرفت و مانع از بر زمین ماندن پرچم امامت و ولایت شد.
وی همچنین انتقال پیام های عاشورا را از دیگر نقش‌های حضرت زینب(س) عنوان کرد و افزود: کار ارزشمند دیگری که حضرت پس از شهادت برادر مظلوم خود انجام داد، اطلاع رسانی و روشنگری مردم از اصل ماجرا و و اقعه عاشورا بود.
قاسمی، اشاعه فرهنگ و پیام های عاشورایی را از وظایف حوزویان دانست و گفت: آنچه حضرت زینب(س) از کرامات خود در واقعه کربلا به نمایش گذاشت همه محصول و نتیجه تربیت صحیح ایشان در خانواده‌ای طیب و طاهر بود، براین اساس انتخاب الگوهای برتر در تاریخ اسلام  می تواند در تربیت و آشنایی نسل جوانان موثر باشد.


منبع:حوزه
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین