عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۳۱۰۶
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۸
نمایشگاه «آفتاب نیمه‌شب» معرف آثار عاشورایی هنرمندی خوشنویس است که به گفته خود نخواسته امام خود را فقط شمشیرزنی در میدان ببیند بلکه سعی کرده است توالی آثار خود را به‌گونه‌ای بچیند که ختم به آیه‌ای شود که نشانگر مقام بندگی سیدالشهدا(ع) است.
عقیق:«آفتاب نیمه‌شب» عنوان نمایشگاهی از خوشنویسی‌های ابوالفضل حامدی به خط مُعَلّی است.
این هنرمند به توالی حساب شده آثار این نمایشگاه اشاره کرده و می‌گوید: آثار این نمایشگاه از خداوند شروع شده، حضرت محمد(ص)، نزول قرآن و حضرت علی(ع)، حضرت فاطمه(س) و برای حضرت امام حسین(ع) اول لبیک را کار کرده‌ام و بعد «پنج‌تن» را و سپس به عید غدیر می‌رسیم و بعد هم برای شروع کربلا با «الله‌اکبر» شروع کردم. در این آثار فقط نخواستم که شهادت و کیفیت شهادت و عزاداری را نشان دهم که از این موضوع زیاد گفته شده است؛ بلکه خواستم وجود حضرت را نشان دهم که پر از عشق است و تمام وجودش را وقف اسلام ناب کرده است و به همین دلیل تمام تابلو‌ها به تابلو بعدی مرتبط است یعنی وقتی تابلو حضرت علی اکبر«ع» را کار کرده‌ام تابلوی بعدی به حضرت محمد(ص) پرداخته‌ام که علی‌اکبر«ع» شبیه‌ترین فرد به ایشان بود. امام خودم را فقط یک شمشیر زن وسط میدان جنگ نمی‌دیدم، بلکه ایشان را یک شیدا می‌بینم و تمام تابلو‌های من به یک تابلو ختم می‌شود که خداوند در سوره ذاریات می‌فرمایند: «وَ مَا خَلَقْتُ الْجِنَّ وَ الْإِنسَ إِلَّا لِیَعْبُدُونِ» من معتقد امام حسین (ع) فقط خواستند بندگی‌شان را نشان بدهند.
این نمایشگاه تا 20 آذرماه در موزه هنر‌های معاصر فلسطین برپاست و علاقه‌مندان می‌توانند برای دیدن از آن به نشانی موزه هنرهای معاصر فلسطین واقع در میدان فلسطین، خیابان شهید برادران مظفر، تقاطع خیابان بزرگمهر، شماره 74 مراجعه کنند.
ساعات بازدید از این نمایشگاه به غیر از روزهای تعطیل شنبه تا چهارشنبه ساعت 10 تا 17 و روزهای پنجشنبه ساعت 10 تا 15 است.


منبع:فارس
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین