عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۳۱۰۵
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۲
توصیف شفیعی کدکنی از «طرحی نو در دانشنامه شعرهای عاشورایی»:
کتاب دو جلدی «طرحی نو در دانشنامه شعرهای عاشورایی» به قلم دکتر محمدزاده از جمله آثار فاخر ادبی است که اخیرا راهی بازار نشر شده است. دکتر شفیعی کدکنی از افرادی است که بر این کتاب مقدمه‌ای به یادگار نوشته است.
عقیق: گروه ادبیات انقلاب اسلامی؛ مجموعه دو جلدی «طرحی نو در دانشنامه شعرهای عاشورایی» به قلم دکتر مرضیه محمدزاده که به تحلیل اشعار عاشورایی شعرای قرن چهارم هجری تا معاصر می‌پردازد، اخیرا از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه منتشر شده است. اساتید زیادی بر این کتاب مقدمه و حاشیه نوشته‌اند. دکتر محمدرضا شفیعی کدکنی یکی از آنهاست.
این استاد ادبیات در مقدمه این کتاب چنین نوشته است:
«در این لحظه برای نخستین بار سرکار خانم مرضیه محمدزاده را دیدم و ایشان دو کتاب از آثار خود را که سفینه ای از شعر فارسی و عربی درباره واقعه عاشورا بود به من ارائه کرد. به نظرم آمد که ایشان توفیق بزرگی یافته و از نظر مذهبی اقدام ارزشمندی کرده که دارای جانب فرهنگی نیز هست. هر کس بخواهد سفینه ای از شعر فارسی و عربی در این زمینه به دست آورد از کوشش خانم مرضیه محمدزاده بی نیاز نخواهد بود. بنده برای ایشان از خداوند خواستار توفیق بیشتر هستم.»
لازم به ذکر است مرضیه محمدزاده متولد 1337 در اهواز و دارای مدرک تحصیلی دکتری در رشته مردم‌شناسی است که تاکنون بیش از 12 عنوان کتاب از این نویسنده با عناوینی نظیر «دانشنامه شعر عاشورایی»، «حسین بن علی (ع)، امام شهدا»، «حسن بن علی (ع)، امام مصلح»، «علی بن موسی (ع)، امام رضا»، «محمد بن علی (ع)، امام جواد»، «علی بن الحسین (ع)، امام سجاد»، «حقیقت توبه»، «اُم سلمه و نقش او در تاریخ اسلام»، «عاشورا در شعر معاصر و فرهنگ عامه»، «شهیدان جاوید»، «دوزخیان جاوید»، «بانوی آفتاب» است.


منبع:فارس
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین