عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۳۰۲۸
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۸
پياده‌روي ۱۴ كيلومتري از ميدان امام حسين (ع) تا حرم عبدالعظيم حسني (ع) / بيش از ۲ هزار نفر براي نظافت به شهر كربلا اعزام مي‌شوند معاون خدمات شهري شهرداري تهران از پياده‌روي عزاداران حسيني در روز اربعين از ميدان امام حسين (ع) تا حرم عبدالعظيم حسني (ع) به طول ۱۴ كيلومتر خبر داد.
عقیق:مجتبي عبداللهي در نشست خبري در خصوص خدمات‌رساني به زائران كربلا برگزار شد، اظهار داشت: به مناسبت روز اربعين مراسمي در ميدان امام حسين (ع) برگزار مي‌شود و مردم عزادار در اين روز از ميدان امام حسين (ع) تا حرم عبدالعظيم حسني (ع) به طول ۱۴ كيلومتر پياده‌روي و عزاداري مي‌كنند.

وي ادامه داد: شهرداري تهران با توجه به علاقه مردم ايران به ائمه و بالخصوص امام حسين (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) در مرزهاي ايران و عراق خدمات‌رساني مي‌كند.

عبداللهي افزود: هر ساله شاهد عزيمت تعداد زيادي از مردم مومن و ديندار براي زيارت حرمين به كربلا هستيم و امسال نيز بر اساس پيش‌بيني‌ها قريب به ۱. ۵ ميليون نفر از ايراني‌ها براي زيارت به كربلا اعزام مي‌شوند و شهرداري به صورت داوطلبانه در شهرهاي شلمچه، چزابه و مهران خدماتي را ارائه مي‌دهد.

وي ادامه داد: باغ موزه دفاع مقدس نيز با همين محوريت و كمك مناطق ۴، ۵ و ۶ خدمات را در مهران، شلمچه و چزابه ارائه مي‌دهد.

معاون خدمات شهري شهرداري تهران با اشاره به اينكه امكانات سرويس بهداشتي و امكانات اوليه در مرزها پيش‌بيني شده است، گفت: بسيج شهرداري تهران نيز در جهت خدمات به زائريني كه از سمت نجف به سمت كربلا مشرف مي‌شوند ارائه مي‌دهد.

عبداللهي افزود: بر اساس روال سال‌هاي گذشته مردم شيعه عراق به صورت پياده به سمت كربلا مشرف مي‌شوند و حدود ۱۵ تا ۲۰ ميليون نفر از مردم عراق به كربلا در روز اربعين مي‌روند كه يكي از محورهاي اصلي مسير نجف به كربلاست و در اين مسير چادرهاي متعددي براي پذيرايي از زائران وجود دارد و در اين ۶۰ كيلومتر مرتبا از زائران پذيرايي مي‌شود.

وي افزود: حوزه خدمات شهري شهرداري تهران نيز در راستاي نظافت شهر كربلا ورود پيدا كرده است و عليرغم اينكه در كربلا امكانات خوبي وجود دارد ولي نمي‌توانند از اين امكانات و تجهيزات به درستي استفاده كنند لذا نيروهاي شهرداري براي آموزش از استفاده اين امكانات ورود پيدا كرده‌اند.

عبداللهي خاطرنشان كرد: نظافت در شهرهاي عراق از جمله ورودي شهر كربلا وضعيت خوبي ندارد و داراي مشكلات فراواني در اين بخش هستيم.

در همين راستا شهرداري تهران حدود ۲۵۰۰ نفر كارگر را به صورت ساماندهي شده براي نظافت ورودي‌هاي شهر كربلا از ۱۷ تا ۲۳ در كربلا مستقر مي‌كند.

وي تأكيد كرد: افراد داوطلب براي حضور در شهر كربلا براي خدمت گزاري و نظافت بسيار زياد هستند ولي نهايتا توانستيم اين تعداد را به كربلا اعزام كنيم.

عبداللهي بيان داشت: با استانداري كربلا نيز تفاهماتي داشته‌ايم و قرار شده است يكسري خودرو و امكانات و تجهيزات براي نظافت شهر كربلا با خود ببريم.

وي افزود: ۱۵ مدير و نيروهاي زيرمجموعه براي جمع آوري زباله‌هاي شهر كربلا ساماندهي شده‌اند و هر زائري كه به پابوس امام حسين (ع) و حضرت عباس (ع) مي‌رود مي‌تواند در جمع‌آوري زباله‌ها كمك كند و در اين راستا نيز كاورهايي طراحي شده است با عنوان «خادم‌الحسين بلديه تهران» و در بين زائران داوطلب تقسيم مي‌شود.

وي با اشاره به اينكه ۱۰ هزار كاور در نظر گرفته‌ايم، گفت: كسي كه نيتي دارد حتي براي چند ساعت مي‌تواند در جمع آوري زباله‌ها شهر كربلا كمك كند.


منبع:حج

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین