عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۳۰۲۷
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۲
اوحدي با تكذيب اين خبر كه رواديد يك دلاري مختص افرادي است كه در شهرهاي مرزي زندگي مي‌كنند، گفت: رواديد يك دلاري براي همه مشتاقان زيارت حضرت اباعبدالله (ع) صادر مي‌شود اما به علت تراكم جمعيت اين رواديد با معطلي پنج ساعته از طرف عراقي صادر مي‌شود.
عقیق: آمار صدور رواديد براي زائرين اربعين حسيني

بنا بر این گزارش، رييس سازمان حج و زيارت گفت: تا امروز حدود ۴۰۰ هزار رواديد از كنسول گري‌هاي عراق در كشور براي زائران اربعين صادر شده است و به نظر مي‌رسد تا چند روز آينده حدود ۵۰۰ هزار رواديد از كنسول گري‌ها گرفته شود.

سعيد اوحدي در مصاحبه اختصاصي با خبرنگار واحد مركزي خبر، افزود: آمار بيانگر حضور جمعيت بسيار زيادي در مرزهاست به طوري كه اكنون در مرز شلمچه حدود ۵۰ هزار نفر از زائران مشتاق منتظر عبور از مرز هستند.

رييس سازمان حج و زيارت ادامه داد: با تمهيداتي كه در ستاد دائمي اربعين پيش بيني شده در هريك از مرزهاي شلمچه، چزابه و مهران امكانات اسكان مناسب براي ۳۰ هزار نفر پيش بيني شده است.

اوحدي گفت: امسال همه زائران اربعين از پوشش رايگان بيمه و خدمات درماني رايگان جمعيت هلال احمر برخوردار هستند.

وي افزود: امسال با تلاش نماينده ولي فقيه در استان خوزستان در مرزهاي شلمچه و چزابه عوارض خروجي از زائران دريافت نمي‌شود و در مرز مهران نيز خروجي شهرداري از امروز حذف شد و اميدواريم تمهيداتي براي حذف عوارض خروجي زائر در اين مرز نيز انديشيده شود.

اوحدي: مشكل تداركاتي نداريم

اوحدي گفت: تا به اين لحظه هيچ گونه مشكل تداركاتي نداريم و تاسيسات و امكانات رفاهي براي زائران تامين شده است.

وي افزود: سازمان حج و زيارت با هماهنگي قرارگاه مركزي راهيان نور، اتوبوس هايي را در نظر گرفته است تا در صورت تراكم جمعيت در مرزها بخشي از جمعيت را به اردوگاه‌هاي در نظر گرفته شده انتقال و اسكان دهد و جمعيت متناسب با توان عراقي‌ها از مرز عبور كنند.

رييس سازمان حج و زيارت گفت: براي برگشت زائران نيز حدود هزار دستگاه اتوبوس پيش بيني شده است تا وقتي زائران وارد مرزهاي كشور مي‌شوند با كمترين معطلي به شهرهاي خود بازگردند.

اوحدي: رواديد يك دلاري صادر مي‌شود

اوحدي با تكذيب اين خبر كه رواديد يك دلاري مختص افرادي است كه در شهرهاي مرزي زندگي مي‌كنند، گفت: رواديد يك دلاري براي همه مشتاقان زيارت حضرت اباعبدالله (ع) صادر مي‌شود اما به علت تراكم جمعيت اين رواديد با معطلي پنج ساعته از طرف عراقي صادر مي‌شود.

وي گفت: پيش بيني مي‌شود امسال حدود ۸۰۰ هزار نفر از زائران ايراني به مراسم اربعين مشرف شوند.

اوحدي افزود: توصيه ما به افرادي كه تاكنون براي گرفتن رواديد اقدام نكرده اند اين است كه رواديد خود را در كنسول گري‌هاي عراق در ايران بگيرند.

وي گفت: مردم حتما كفش راحت، پتو و لباس كافي به همراه داشته باشند ضمن آن كه چادرهاي هلال احمر هر پنج كيلومتر برپاشده و دارو به اندازه كافي فراهم شده است اما اگر زائران داروي خاصي مصرف مي‌كنند به همراه خود ببرند.


منبع:حج

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین