عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۳۰۰۲
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۲
معاون خدمات شهري شهرداري تهران گفت: شهرداري تهران با مشاركت زائران ايراني در روز اربعين نظافت كربلا را به نحو احسن انجام مي‌دهند.
عقیق:مجتبي عبداللهي معاون خدمات شهري شهرداري تهران به خبرنگاران گفت: از ۱۷ تا ۲۳ آذر ماه خدمات شهري تهران به زائران در كربلا آغاز مي‌شود.
وي اظهار كرد: روز اربعين روز قدرت نمايي شيعه در جهان اسلام است، بنابراين بايد همه زائران ايراني در نظافت كربلا مشاركت داشته باشند.
وي با اشاره به برگزاري نشست هايي كه با استانداري كربلا افزود: با توجه به همكاري‌هاي صورت گرفته، در ۱۵ منطقه در كربلا از سوي شهرداري تهران تيم هايي مستقر خواهد شد تا نظافت و بهداشت شهر كربلا به شايستگي انجام شود.
عبداللهي با اشاره به تلاش‌هاي شهرداري تهران در زيباسازي شهر كربلا نيز افزود: با مسوولان شهري كربلا رايزني هايي هم صورت گرفته است تا خدماتي در بخش‌هاي مختلف از جمله راه اندازي زباله سوز و ساماندهي مسايل شهري انجام مي‌شود.
وي با بيان اينكه در روز اربعين مردم از ميدان امام حسين (ع) تا حريم عبدالعظيم حسني حدود ۱۴ كيلومتر پياده روي مي‌كنند گفت: پيش بيني مي‌شود در روز اربعين نيز يك و نيم ميليون نفر از ايرانيان براي زيارت حرم مطهر امام حسين (ع) عازم كربلا بشوند.
وي با اشاره به ارائه خدمات به زائران ايراني در مرزهاي شلمچه، چزابه و مهران بيان داشت: به همين جهت شهرداري تهران با محوريت باغ موزه دفاع مقدس و با همكاري مناطق ۴، ۵ و ۶ در اين مرزها به زائران خدمات ارائه مي‌دهد.
معاون خدمات شهري شهرداري تهران از خدمات دهي دو هزار كارگر شهرداري تهران براي رفت و روب و نظارت در اربعين حسيني خبر داد و گفت: ۱۰ هزار كاور نيز در بين مردم در كربلا توزيع مي‌شود.
وي با بيان اينكه به دليل عشق و علاقه مردم به امام حسين (ع) و حضرت ابالفضل العباس (ع) هر ساله شاهد حضور مردم در مرزها هستيم اشاره كرد: بخشي از مردم از نجف، كربلا و برخي ديگر نيز از مركز به كربلا مشرف مي‌شوند كه براساس روال سالهاي گذشته مردم مسلمان عراق نيز از مسير نجف به كربلا، بابل به كربلا و حله به كربلا پياده روي مي‌كنند.
معاون خدمات شهري شهرداري تهران با بيان اينكه امسال نيز ۱۵ تا ۲۰ ميليون عراقي در مراسم اربعين حسيني حضور خواهند داشت ادامه داد: به همين منظور در مسير نجف به كربلا چادرهايي براي پذيرايي از زائران برپا شده است و با احداث سازه هايي در مسير ۶۰ تا ۷۰ كيلومتري اصولا جاي خالي در مسير ديده نمي‌شود.
وي با بيان اينكه به همين منظور در طول مسير نجف به كربلا بسيج شهرداري تهران نيز اقدام به برپايي چادرهاي استراحت كرده است اضافه كرد: در جلسه اي كه با استاندار كربلا داشتيم كارهاي مديريتي به دست شهرداري تهران سپرده شد زيرا نظافت ورودي شهر كربلا وضعيت مناسبي ندارد.
عبداللهي معاون خدمات شهري شهرداري تهران با بيان اينكه ۱۰ هزار كاور با نوشته «خادم الحسين و بلديه طهران» تعبيه شده است خاطرنشان كرد: زائران داوطلب مي‌توانند با پوشيدن اين كاورها در نصف روز زباله‌هاي مسير را جمع آوري كنند و اين در حالي است كه تنها هزينه اتوبوس از زائران دريافت مي‌شود.
عبداللهي با بيان اينكه در ۲۸ صفر نيز امكان خدمات دهي به مرزها را خواهيم داشت اشاره كرد: در اين ايام نيز مي‌توانيم به زائران نجف در شهادت امام حسن مجتبي (ع) خدمات رساني كنيم.


منبع:حج
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین