عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۲۹۹۳
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۶
حجت الاسلام پناهیان گفت: اربعین یک مسئله فرادینی و فراملیتی است و در مراسم اربعین آغوش رحمت وسیع الهی رو به سوی مردم دنیا باز می‌شود. در واقع اربعین یک عملیات اتمام حجت است و این رخداد عظیم، جذب نیروی بزرگ مردمی را فراهم می کند.
عقیق:حجت الاسلام پناهیان در نشستی خبری که به مناسبت مراسم پیاده روی اربعین حسینی برگزار شد، درباره اهمیت این رخداد عظیم صحبت کردند و تاکید داشتند تا آنجایی که ممکن است بازتاب این مراسم باشکوه به گوش همگان رسانده شود.
 
حجت الاسلام پناهیان در این نشست گفت: پیوندی که بین مردم عراق و ایران در ایام اربعین برقرار می گردد، یکی از لحظه های بسیار زیبا و دیدنی است که فقط در این ایام شاهد آن هستیم. شما وقتی به عراق می روید به واقع در متن تمام زیبایی های جبهه و دفاع مقدس خودمان قرار می گیرید . این زیارت ها و رفتن به آنجا به جرات می توانم بگویم از هزینه هایی که قرار است صرف کارهای فرهنگی برای جوانان شود جلوگیری می کند . حضور در اربعین حسینی به واقع نورانی و تاثیرگذار است.
 
پناهیان افزود: اربعین یک مسئله فرادینی و فراملیتی است و در مراسم اربعین آغوش رحمت وسیع الهی رو به سوی مردم دنیا باز می‌شود. در واقع اربعین یک عملیات اتمام حجت است و این رخداد عظیم، جذب نیروی بزرگ مردمی را فراهم می کند.
 
وی تاکید کرد: فقط با ادبیات هئیتی درمورد اربعین صحبت نکنیم بلکه باید اربعین را با انواع ادبیات بیان کنیم صرفا این ادبیات نباید فقط دینی و انقلابی باشد، بلکه باید با انواع ادبیات روشنفکرانه، بازاری، صنعتی و تا آنجایی که می توانیم این واقعه عظیم را بازگو کنیم.
 
پناهیان افزود: وقتی آمریکایی ها صدام را سرنگون کردند اصلا فکرش را هم نمی کردند که این بیداری اسلامی در آنجا اتفاق بیافتد. سال گذشته محکم ترین شعاری که زمین و زمان را به لرزه در می‌آورد لبیک یا حسین نبود بلکه " لبیک یا زینب"‌بود. این شعار خیلی معنادار بود و اشاره به حرم حضرت زینب(س) و به رزمندگانی بود که در دفاع از آن حرم مطهر به شهادت رسیده بودند.
 
پناهیان به افراط و تفریط هایی که در آنجا  گاهی اتفاق می افتد سخن گفت و تاکید کرد: هر افراط و تفریطی در حرم اباعبدلله (ع) به تعادل می رسد و این کارهای افراطی گری که بعضی ها در آنجا انجام می دهند در بین سیل خروشان و باعظمت جمعیت حذف می گردد. اگر کسی بخواهد اباعبدلله(ع) و واقعه ایشان را تحریف کند و یک اسلام آمریکایی نمایان کند، مردم فطرت پاکی دارند و متوجه می شوند و حتی کافی است کسی روضه حضرت علی اصغر(ع) را بخواند، دیگر لازم نمی شود کسی کار خاصی در برابر این تحریف ها انجام دهد بلکه روضه اباعبدلله(ع) کار خودش را با فطرت های پاک انسان ها انجام می دهد. این تحریف ها ناشی از سبک مغزی است ک عملا نیاز به نقد هم ندارد. بعضی ها علاقه دارند که این واقعه را تحریف کنند ولی بدانند که واقعه کربلا تحریف نشدنی است.

منبع:فرهنگ

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین