عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۲۹۹۱
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۳ - ۰۴:۳۶
در اصفهان صورت گرفت؛
مدير كل تبليغات اسلامي استان اصفهان گفت: كودكان و نوجوانان درصد زيادي از جمعيت هيات‌هاي مذهبي را تشكيل مي‌دهند كه آنها نيازمند برنامه ريزي فرهنگي هستند.
عقیق:حجت الاسلام سيد محمود فقيهي مديركل تبليغات اسلامي استان اصفهان، گفت: قشر كودك و نوجوان در هيات‌هاي مذهبي بايد ديده شوند چرا كه آنها نيز به اندازه بزرگترها داراي حق و حقوقي در هيات هستند كه بايد به آنها توجه شود.

وي افزود: كودكان و نوجوانان در محتواي فرهنگي هيئات مذهبي داراي حق و حقوقي هستند كه حق و حقوق آنها بايد مورد مطالعه قرار بگيرد و جايگاه آنها در مسائل فرهنگي هيئات مذهبي مشخص شود.

حجت الاسلام فقيهي در ادامه با تأكيد بر ايجاد خيمه‌هاي كودكان و نوجوانان در هيئات مذهبي استان اصفهان گفت: اقداماتي در حال انجام است تا در آينده نزديك هر يك از هيئات مذهبي استان اصفهان در كنار فعاليت خود از خيمه كودك و نوجوانان نيز بهره مند باشند.

به گفته وي عنوان بچه‌هاي عاشورايي در هر يك از هيئات مذهبي بايد الگويي براي ديگر هيئات مذهبي قرار بگيرند به طوري كه در آينده نزديك هيأتي در استان اصفهان نباشد كه از خيمه كودكان و نوجوانان عاشورايي بي بهره باشد.

مديركل تبليغات اسلامي استان اصفهان تشكيل خيمه‌هاي كودك و نوجوانان عاشورايي در هيئات مذهبي را نيارمند داشتن مربيان متخصص در اين زمينه دانست و آمادگي تبليغات اسلامي استان اصفهان را براي تربيت چنين مربياني اعلام كرد و از هيئات مذهبي استان اصفهان خواست نيروي‌هاي خود را براي آموزش به سازمان تبليغات اسلامي معرفي كنند.

حجت الاسلام فقيهي در ادامه از توليد وح فشرده با عنوان ‹‹كودكان و نوجوانان عاشورايي›› خبرداد و ياد آور شد: پازل اصلي اين لوح فشرده تصاوير و عكس‌هاي پيشكسوتان و پيرغلامان هيئات مذهبي استان است تا نسل جديد با آنها آشنا شوند.

به گفته وي يكي از پازل‌هاي ديگر اين لوح فشرده، آموزش مقتل خواني براي كودكان و نوجوانان است چرا كه معتقديم آنها نقش و سهم مهمي در هيئات مذهبي دارند.

برگزاري ۴۰۰ گفتمان ديني در استان اصفهان

مديركل تبليغات اسلامي استان اصفهان در ادامه برگزاري گفتمان‌هاي ديني را يكي از مأموريت‌هاي سازمان تبليغات اسلامي اعلام كرد و افزود: در سال گذشته ۴۰۰ گفتمان ديني در استان اصفهان برگزارشده است.

حجت الاسلام فقيهي اظهار اميدواري كرد علي رغم عدم افزايش بودجه تبليغات اسلامي استان در سال جاري بتواند گفتمان‌هاي ديني را از ۴۰۰ گفتمان در سال گذشته به ۶۰۰ گفتمان ديني در سال جاري افزايش دهد.

وي استقبال از گفتمان‌هاي ديني را غير قابل تصور دانست و بيان داشت: قالب گفتمان‌هاي ديني در موضوعات جنگ نرم، فرَق و مذاهب، حجاب عفاف و براساس نياز جامعه هدف است كه با استفاده از طلاب و روحانيان جوان كه در اين زمينه تخصص دارند گفتمان‌هاي ديني برگزار مي‌شود.

آموزش و ارتقاي علمي مداحان در اولويت است

حجت الاسلام فقيهي همچنين آموزش و ارتقاي علمي مداحان را در اولويت اول تبليغات اسلامي استان اصفهان اعلام كرد و يكي از برنامه‌هاي تبليغات اسلامي براي مداحان اهل بيت (ع) آموزش و ارتقاي علمي مداحان است.

وي افزود: توانمندي‌هاي مداحان بايد درحدي باشد كه بتوانند متون تاريخي را مطالعه و مسائل تاريخي و بهترين مطالب را از مقاتل مختلف استخراج كنند.

به گفته وي مداحان نبايد اجازه دهند هر فردي با هر سطح علمي وارد عرصه مداحي شود تا مداحان استان اصفهان درآينده داراي مدارج بالاي دانشگاهي و علمي باشند و روي مسائل علمي كاركنند.

حجت الاسلام فقيهي گفت: در حال حاضر كار بررسي پرونده مداحان و مدارك تحصيلي آنها در حال انجام است تا بعد ازاستخراج اطلاعات آموزش مداحان آغاز شود.

مديركل تبليغات اسلامي استان اصفهان با اشاره به لزوم جمع آوري اطلاعات و آمار افراد اعم از سن و مدرك تحصيلي گفت: اولين دوره آموزش بعد از ماه صفر برگزارخواهد شد.

تأكيد بر اطعام با اكرام از سوي هيئات مذهبي

حجت الاسلام فقيهي در ادامه با تأكيد بر اطعام با اكرام گفت: براساس گزارشات رسيده در برخي از هيات‌هاي مذهبي، اطعام همراه با اكرام نيست و هيات هايي‌كه ميليون‌ها تومان هزينه مي‌كنند بايد براي اطعام مردم سيستمي را برنامه ريزي كنند كه مردم را با اكرام اطعام كنند نه اين كه خداي نكرده هنگام اطعام افراد را تحقير كنند.

وي افزود: امروز در هيئات مذهبي اطعام، بهداشت، اسراف، ايمني و حوادث از مباحث مهمي است كه نيازمند توجه و مراقبت زيادي است، لذا با دستگاه‌هاي مرتبط هماهنگي شده است تا با تعريف علمي و ايده آل تمامي فعاليت‌هاي هيئات مذهبي استاندارد سازي شود.

به گفته وي جزوات آموزش براي هيئات مذهبي تهيه شده است كه مديران هيئات مذهبي ملزم به مطالعه اين جزوات هستند.

حجت الاسلام فقيهي در ادامه با اشاره به اين كه آموزش اركان و عوامل هيئات مذهبي آغاز شده است ياد آورشد: دريافت مجوز و يا تمديد مجوز فعاليت‌هاي هيئات مذهبي استان اصفهان تنها منوط به حضور اركان و عوامل هيئات مذهبي در كلاس‌هاي آموزشي است و اين برنامه همه ساله برگزار خواهد شد.
مديركل تبليغات اسلامي استان اصفهان ياد آورشد: دوره‌هاي آموزش در سال اول ۳۲ ساعت و در سال‌هاي بعد ۱۴ ساعت دوره تكميلي خواهد بود كه محتواي دوره آموزشي به روز است.


منبع:رسا
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین