عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۲۹۷۹
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۳ - ۰۷:۰۹
اختری با اشاره به کنگره دانشجویان جهان اسلام در کربلا؛
عضو شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه گفت: فرهنگ عاشورا عمق‌ اندیشه اسلامی را نشان می‌دهد؛ بنابراین برگزاری کنگره دانشجویان جهان اسلام با رنگ و بوی عاشورایی بسیار مهم است.
عقیق: حجت الاسلام المسلمین عباسعلی اختری درباره برگزاری سومین کنگره بین‌المللی دانشجویان جهان اسلام اظهار کرد: برگزاری این کنگره در کربلای معلی بسیار مهم و و حائز اهمیت است زیرا روح استکبارستیزی اسلام را بیش از گذشته مشخص می‌کند.
وی افزود: امام حسین(ع) زیر بار ذلت بیعت با یزد نرفت و برای زنده نگهداشتن تفکر اسلامی فرزندانش قربانی شدند؛ بنابراین وقتی دانشجویان جهان اسلام برای زنده نگهداشتن این تفکر گردهم می‌آیند کشورهای استکباری هم به عمق اندیشه اسلامی پی می‌برند.
وی گسترش فرهنگ عاشورا در سایر کشورهای اسلامی را پر اهمیت دانست و خاطرنشان کرد: فرهنگ عاشورا بسیاری از چالش‌های پیش روی دنیای اسلام را برطرف می‌کند و گسترش این فرهنگ دنیای اسلام را در برابر تهدیدات دنیای استکبار بیمه می‌کند.
عضو شورای سیاستگذاری ائمه جمعه بر همین اساس گفت: بنابراین وقتی این کنگره در کنار بارگاه مطهر حضرت اباعبدالله(ع) فرهنگ ناب عاشورایی به سایر کشورهای اسلامی منتقل می‌شود.
وی گفت: دشمن از فرهنگ عاشورایی واهمه دارد به همین دلیل به دنبال آسیب وارد کردن به این فرهنگ است که برگزاری کنگره نقشه‌های آن‌ها را نقش بر آب می‌کند.
سومین کنگره بین‌المللی دانشجویان جهان اسلام با حضور دانشجویان بیش از 25 کشور اسلامی از 18 تا 22 ماه صفر در سالن همایش‌های حرم مطهر سیدالشهداء(ع) در کربلای معلی برگزار می‌شود.
بنابراین گزارش عمق‌بخشی و نفوذ انقلاب اسلامی در میان دانشجویان جهان اسلام، گسترش و اعتلای فرهنگ و شعائر حسینی در کشورهای اسلامی، هم‌اندیشی و هم‌گرایی دانشجویان جهان اسلام برای شناخت فرصت‌های زیارت عتبات عالیات و تقویت جایگاه ولایت‌فقیه در میان دانشجویان از جمله محورهای مورد بحث در این کنگره است.



منبع:ایسنا
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین