عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۲۹۶۰
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۰۰:۱۶
یکی از مراجع تقلید گفت: در هر حالتی که مرگ به سراغ انسان‌ بیاید باید آمادگی پذیرش مرگ را داشته باشیم زیرا که مرگ به معنای عبور از سرایی به سرای دیگر است و مرگ پایان زندگی نیست.
عقیق: آیت‌الله عبدالله جوادی‌آملی در درس تفسیر قرآن خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد با اشاره به اینکه به برکت حضرت اسماعیل (ع) چشمه زمزم جوشید، اظهار کرد: در تمام فصول چهارگانه در این منطقه نعمت‌های الهی به وفور یافت می‌شود.

وی افزود: این در حالی است که پیش از حضور حضرت اسماعیل (ع) و مادرش در منطقه چشمه زمزم هیچ نعمت الهی وجود نداشت و پس از زمان حضور ایشان این منطقه آباد شد.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه قرآن کریم برای مردم نازل شده است، گفت:‌ قرآن کریم از معجزات پیامبر اکرم (ص) بود که به وسیله آن مردم را ارشاد و راهنمایی می‌کردند و با توجه به آیات قرآن کریم اگر این کتاب بر کوه نازل می‌شد سبب متلاشی شدن کوه می‌شد و این امر نشان‌دهنده اهمیت قرآن کریم است.

آیت‌الله جوادی‌آملی تصریح کرد: قرآن کریم با توجه به سخنان ائمه اطهار (ع) تنها آیات موجود در قرآن کریم نیست بلکه باید به تفسیر این آیات توجه ویژه نشان داد و آن را در زندگی مورد استفاده قرار داد.

وی با اشاره به اینکه قرآن کریم برای هدایت مردم نازل شده است، گفت: معانی قرآن کریم به وسیله همین کتاب ترجمه و تفسیر شده است و بر همین اساس نمی‌توان کتاب‌های دیگر را که به پیامبران پیش از پیامبر اکرم (ص) نازل شده است با قرآن کریم هم‌ردیف دانست.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: در زمان نزول سوره انعام 70 هزار فرشته با فرشته وحی همراه بودند که این امر نشان‌دهنده اهمیت این سوره مبارکه است.

آیت‌الله جوادی‌آملی با اشاره به ختم قرآن گفت: قرآن کریم تنها یک کتاب عربی نیست بلکه این کتاب آسمانی برای تمام مردم جهان نازل شده است تا به وسیله آن در مسیر رستگاری و سعادت گام بردارند.

وی بیان کرد: ادبیات عرب پس از نزول قرآن کریم به وجود آمد و پیش از آن در حجاز نویسنده و شاعری وجود نداشت و این کتاب آسمانی به عنوان نخستین کتاب جهان عرب محسوب می‌شود.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه قرآن کریم به حق نازل شده است، گفت: گوهر ذات هر انسانی پاک است و انسان‌ها پس از مدتی به وسیله قوه اختیار و عقل خود مسیر اصلی زندگی را تعیین می‌کنند.

آیت‌الله جوادی‌آملی تاکید کرد: ‌انسان‌ها مرگ و سرای آخرت را فراموش کرده‌اند در حالی که زندگی ابدی در سرای آخرت است و جسم انسان‌ها فانی است و روزی جسم از بین خواهد رفت و در زمان مرگ روح انسان‌ها به سوی پروردگار خود می‌رود.

وی تصریح کرد: در هر حالتی که مرگ به سراغ انسان‌ بیاید باید آمادگی پذیرش مرگ را داشته باشیم زیرا که مرگ به معنای عبور از سرایی به سرای دیگر است و از سوی دیگر مرگ پایان زندگی نیست.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه زندگی در سه قسم است، گفت: دنیا، برزخ و قیامت سه بخش زندگی انسان‌ها را تشکیل می‌دهد که انسان‌ها در هر مرحله از زندگی باید آمادگی مقابله با مرگ را داشته باشند.


منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین