عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۲۹۰۶
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۰۶:۰۲
ائمه معصومین (ع) جهالت را بزرگترین مرگ دانسته از طرفی طلب علم را واجب شمرده اند و انجام واجب بر فرد مکلف تا آخر عمر همچنان باقی است.
عقیق: محمدحسین شهری، مدیر انتشارات نبأ با اعلام انتشار خبر کتاب "در پناه نور" گفت: این اثر حاوی صدها حدیث کاربردی با ترجمه زبان فارسی از منابع معتبر حدیثی، به روایت معصومین (ع)، سبک زندگی مطلوب انسانی را به قلم مرحوم آیت الله سید اسدالله سیدآقامیری ترسیم می کند.

وی بیان کرد: این کتاب در هفت فصل با عناوین علم، ثقلین، سفارش ها، صفات پسندیده، صفات نکوهیده، صفات متقابل و معیارهای و نکات جالب تدوین شده است.

شهری افزود: ویژگی های ظاهری و باطنی قرآن، ماهیت اهمیت طلب علم، مقایسه علم با عبادت، اهمیت عالم، اهمیت طالب علم، فضایل استماع؛ نظر و قرائت  قرآن، آداب نشست و برخاست، مهمانی، همسایگی، ازدواج، نگاه داشتن زبان، برخورد با کارگر و فرد غمگین از دیگر عناوینی است که در این اثر به چشم می خورد.

به گفته شهری در بخشی از این کتاب عنوان شده است: "در مجموعه آیات و روایات در مورد علم، ویژگی های علم مورد نظر خداوند چنین استنتاج می شود: یک: همچون پلی باشد که دنیا عالم را به آخرتش متصل کند و آنچه آموزش می دهد و به دیگران تعلیم می نماید در این مسیر باشد. دو: به دلیل همین هدف مقدس یقینا چنین علمی از دنیا و مافیها بر کنار بوده و طالب آن نیز نباید دنیاطلب باشد و گرنه به علم نخواهد رسید و عالم نیز نباید به دنیا رو کند بلکه باید از آنچه صفات مذمومه منتهی به دوستی دنیاست، مبرا باشد. خوشحالی شیطان از مرگ عالم نیز به همین دلیل است. سه: مذاکره آن علم سبب احیای آن بوده و زنگار گیر قلب باشد و به همین دلیل مجالست با علم در خاکروبه بهتر از همنشینی با جاهل بر تشک است. چهار: فرا گرفتن و تعلیم چنین علمی سبب جلب محبت الهی می شود یک عالم نزد خداوند بیش از هفتاد هزار عابد ارزش دارد. پنج: سبب خشیت از خداوند می شود و خداوند شیرینی مناجات با خویش را به او عطا می کند. شش: همراهی آن علم با عمل مراد الهی است و الّا چه بسا خود آن علم حجاب اکبر شود پس این علم با قلب سر و کار دارد نه با ذهن و حافظه. هفت: لذا آنچه که این جهات را دارا نباشد، علم نیست. هشت: نکته مهم این که علم را باید از معدن علم اخذ نمود.

مردم همان گونه به خوراک و پوشاک اهمیت می دهند، باید در طلب علم بکوشند لذا ائمه معصومین (ع)جهالت را بزرگترین مرگ دانسته از طرفی طلب علم را واجب شمرده اند و انجام واجب بر فرد مکلف تا آخر عمر همچنان باقی است و خاصیت علم نیز این است که هر چه از آن فرا گرفته شود طالب علم را سیراب نمی کند لذا عالم هیچ گاه از علم سیر نمی شود. بنا بر روایات منظور از فقر، فقر دینی و عدم اطلاع از مسائل فقهی است. "

شهری یادآور شد: "در پناه نور" در 300 صفحه، با شمارگان یک هزار نسخه و بهای 10 هزار تومان به تازگی از سوی انتشارات نبأ روانه بازار کتاب شده است.

منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین