عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۲۸۶۸
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۰۷:۳۲
در مشهد مقدس
نخستین همایش کمیته خادمان قرآنی کشور با هدف ساماندهی فعالان قرآنی و تهیه بانک اطلاعاتی جامع قرآنی در ایام ولادت پیامبر اکرم(ص) با حضور وزیر ارشاد در مشهد مقدس برگزار می‌شود.
عقیق:«محمدرضا پورمعین» مسئول تشکیل کمیته خادمان قرآنی در گفت‌وگویی از برگزاری نخستین همایش کمیته خادمان قرآنی در ایام ولادت باسعادت پیامبر اعظم(ص) خبر داد و گفت: در این همایش که با حضور «علی جنتی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مشهد برگزار می‌شود 200 نفر از خادمان قرآن حضور خواهند داشت.

وی هدف از برگزاری این همایش را شناسایی و ساماندهی فعالان و نخبگان قرآنی عنوان کرد و گفت: سعی داریم در این گردهمایی بانک اطلاعاتی جامعی از خادمان قرآن تهیه کرده و انجمن‌های استانی را راه‌اندازی کنیم.

پورمعین با اشاره به ایجاد گروه‌های قرآنی برای ارتقای فعالیت‌ها، تصویب آیین‌نامه کمیته خادمان قرآنی کشور را یکی دیگر از اهداف برگزاری این همایش برشمرد و ادامه داد: در این مراسم خادمان قرآن به هشت گروه تقسیم خواهند شد که در هر گروه حافظان، قاریان، مفسران، ناشران، هنرمندان و افرادی که به نوعی بیش از 25 سال با قرآن مأنوس بوده‌اند، جای خواهند گرفت.

مسئول تشکیل کمیته خادمان قرآنی افزود: در این همایش که با حضور وزیر ارشاد برگزار می‌شود، پیام آیات عظام و علما به این همایش نیز قرائت خواهد شد همچنین از بانوان فعال در عرصه‌های قرآنی نیز تجلیل می‌شود.


منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین