عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۲۸۴
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۰
متاسفانه عده ای به جای آشنا شدن با فعالیت ها و برنامه های این سازمان، شبهات را از طریق رسانه ها مطرح می کنند به گونه ای که بعد از اعلام شبهه از سوی یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، گزارش های بسیاری از برخی شبکه های ماهواره ای پخش شد.
عقیق: معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: شبهه افکنی و دشمنی رسانه های بیگانه و غرب با امامزاده ها نیست بلکه آنها با اصل اسلام مشکل دارند زیرا اسلامی که در آن شفاعت، توسل و ذکر باشد مورد قبول آنها نیست.
 
حجت الاسلام و المسلمین ˈاحمد شرفخانیˈ بیان داشت: آنها به خوبی نسبت به این مساله آگاه هستند که توجه مردم به امامزاده ها و بقاع متبرکه به عنوان مرکز مروج اسلام ناب محمدی موجب بسط و گسترش تشیع و اسلام در سطح جهان خواهد شد.

شرفخانی در مورد شبهات مطرح شده از سوی رسانه های بیگانه مبنی بر تعداد امامزاده ها و نحوه هزینه کرد بودجه سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار داشت: دشمنان قسم خورده اسلام اکنون ظرفیت امامزاده ها و بقاع متبرکه را به دلیل استقبال بی نظیر مردم و همچنین حضور چشمگیر علما و اندیشمندان در این اماکن مذهبی کاملا درک کرده اند.

شرفخانی با بیان اینکه آنان توجه و اقبال عمومی به امامزاده ها و بقاع متبرکه را به عنوان یک امر خطرناک برای مقابله با افکار انحرافی بویژه در رابطه با وهابیت می دانند، یادآورشد: از آنجا که دشمنان نمی توانند موضوع زیارت، توسل، شفاعت و مسایل اصلی دینی را مورد هجمه قرار دهند احساس خطر کرده و اقدام به شبهه افکنی می کنند.

وی اظهار داشت: متاسفانه برخی از خودی ها در داخل کشور نیز مطالبی را مطرح می کنند که همان سخنان مخالفان اسلام است البته ممکن است با قصد و غرض نبوده و تنها با نگاه انتقادی باشد اما رسانه های بیگانه از این بهانه ها سوء استفاده می کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: متاسفانه عده ای به جای آشنا شدن با فعالیت ها و برنامه های این سازمان، شبهات را از طریق رسانه ها مطرح می کنند به گونه ای که بعد از اعلام شبهه از سوی یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، گزارش های بسیاری از برخی شبکه های ماهواره ای پخش شد.

شرفخانی با بیان اینکه فعالیت های دستگاه های نظارتی از جمله سازمان اوقاف کاملا شفاف است، افزود: در این رابطه همچنین سامانه جامع مدیریت موقوفات و بقاع متبرکه در کشور راه اندازی شده و اکنون 500 مرکز در کشور هر گونه تغییر و تحولات در مجموعه فعالیت های این سازمان را در لحظه روی این سامانه قرار می دهند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه خاطرنشان کرد: 40 درصد درآمد موقوفات و امامزاده ها برای عمران و آبادی، 30 درصد هزینه های جاری آب و برق و گاز و نیروهای خدماتی، 20 درصد برنامه های فرهنگی و قرآنی بقعه و 10 درصد نیز حق التصدی است که قانون در نظر گرفته که صرف امورات امامزاده های کم درآمد و یا بدون درآمد می شود.

شرفخانی با بیان اینکه اکنون بیش از پنج هزار امامزاده هیچ گونه درآمدی ندارند، افزود: برای اینکه بتوانیم این امامزاده ها را مدیریت کنیم از همان 10 درصد حق التصدی استفاده می کنیم.


منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی
کد خبرنگار 211007

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین