عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۲۷۸۸
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۱
آیت الله ری شهری:
تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، معرفت و بصیرت را از ویژگی های منتظران واقعی خواند و گفت: امربه معروف از وظایف مهم منتظران امام زمان(عج) است.
عقیق:  آیت الله محمدی ری شهری، در کنگره روحانیون رزمنده و طلاب بسیجی استان تهران که در تالار شیخ صدوق (ره) حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، با تاکید براین که زمینه سازان واقعی ظهور حضرت ولی عصر(عج) کسانی هستند که به کمال ومعرفت رسیده باشند، تاکید کرد: امام زین العابدین(ع) می فرماید "کسانی که منتظر واقعی هستند از مردم همه زمان ها فضیلت بیشتری دارند، چون خداوند عقلی به منتظران داده که غیبت و حضور حضرت برای آنان یکسان است".

وی، از شهید آیت الله مدرس و میرزا کوچک خان به عنوان دو تن از روحانیون بسیجی نام برد که در برابر ظلم و طاغوت ایستادند، ابراز داشت: بسیجی یعنی از دنیا گذشتن برای هدف بالاتر و مقدس تر. ما باید تلاش کنیم به جمع این بسیجیان واقعی بپیوندیم.

رئیس دانشگاه قرآن و حدیث،  روحانیون بسیجی را آگاهی دهنده به جامعه بشری توصیف کرد و خطاب به حاضران گفت: امام خمینی(ره) از طلاب و روحانیون انتظار داشت تا با آگاهی و بصیرت افزایی بتوانند جامعه را در مسیر صحیح هدایت قرار دهند.

وی با تا کید براین که روحانیت باید با اخلاق و در واقع تبلیغ عملی، مردم را با تعالیم روح بخش اسلام آشنا کند، افزود: امام صادق (ع) می فرمایند "با عمل خودتان مردم را به تعالیم ما دعوت کنید"؛ اگر غیر از این باشد و بخواهیم مردم را با تندی به دین و ولایت فقیه جذب کنیم، نتیجه عکس خواهد داد.

آیت الله ری شهری،  داشتن مهارت های لازم تبلیغ لسانی را جزء وظایف روحانیت دانست و تصریح کرد: یک روحانی آشنا به فنون تبلیغ می تواند حرکت های فرهنگی دشمنان را خنثی نماید.

تولیت حرم مطهر حضرت عبدالعظیم(ع) در پایان، مهارت در امر به معروف ونهی از منکر را از دیگر مهارت های لازم برای طلاب برشمرد و با تاکید بر این مطلب که داشتن این مهارت می تواند تاثیر آن را دو چندان کند، گفت: نباید وارد عرصه امر به معروف شد، مگر این که سه مهارت لازم یعنی رفیق بودن، عدالت و آگاهی داشتن را در خود افزایش داده باشیم.

منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین