عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۲۵۷۹
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۱
معاون سازمان حج و زیارت از فعالیت مجدد سامانه ساماندهی زائران اربعین در پی توافق با سفارت عراق خبر داد و گفت: ثبت نام و صدور ویزا برای زائران اربعین با فعالیت مجدد این سامانه، همچنان ادامه دارد.
عقیق: ناصر خدرنژاد معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج و زیارت گفت: بر اساس توافقات انجام شده با سفارت عراق، سامانه ساماندهی زائران اربعین برای بار دوم باز شده و فعالیت مجدد خود را در رابطه با ثبت نام و ارائه ویزا به زائران اربعین از سر گرفته است.

وی افزود: کلیه زائرانی که علاقمند به حضور در کربلای معلی در ایام اربعین حسینی هستند ولی تا کنون موفق به ثبت نام و اخذ ویزا نشده اند، می توانند با مراجعه به دفاتر زیارتی سازمان حج و زیارت در سراسر کشور، برای اعزام در ایام اربعین ثبت نام کرده و عملیات صدور ویزا از طریق این سامانه را دنبال کنند.

معاون سازمان حج و زیارت تصریح کرد: متقاضیان و زائران توجه داشته باشند که بر اساس اعلام سازمان حج و زیارت، صدور ویزا برای زائران اربعین تنها در قالب مانیفستی(گروهی) امکان پذیر است و زائران حتما باید در قالب گروه های چند نفری ثبت کرده و منتظر صدور ویزا باشند. بنابراین ویزای انفرادی برای افراد صادر نمی شود.

خدرنژاد در رابطه با میزان هزینه دریافتی از زائران اربعین گفت: هزینه ای که هر نفر باید برای ثبت نام در دفاتر زیارتی بابت صدور ویزای اربعین بپردازد 40 دلار است که علاوه بر آن 15 هزار تومان نیز از متقاضیان در دفاتر زیارتی دریافت می شود.

این مقام مسئول با اشاره به آمادگی کلیه دفاتر زیارتی در سراسر کشور برای ثبت نام مجدد از زائران اربعین خاطرنشان کرد: از کلیه علاقمندان و زائران عزیز تقاضا می شود که حتما به صورت گروهی و در قالب مجموعه های چندنفری ثبت نام کنند تا مشکلی در ثبت نام و صدور ویزا نداشته باشند و ما نیز بتوانیم تعداد بیشتری از زائران را برای حضور در این همایش بین المللی ثبت نام کرده و عملیات مربوط به صدور ویزا را انجام دهیم.

منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین