عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۲۵۴
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۹:۰۰
مردم به اندازه ای که موانع معرفت همچون شهوات نفسانی و تعلقات جسمانی را از فکر و اندیشه خود برداشته باشند، می توانند از نور هدایت حضرت مهدی(عج) بهره برند و . . .

عقیق: همان طور که نظرکننده به خورشید چه بسا با نبودن ابر دچار کوری شود، چه بسا خورشید وجود مقدس حضرت مهدی(عج) هم اگر ظاهر باشد برای بصیرت شیعیان ضرر داشته باشد و سبب کوری آنان از دیدن حقیقت شود، اما همین بصیرت ها می تواند تحمل ایمان به او در دوره غیبت را داشته باشد، چنانکه انسان به خورشید در پشت ابرها می نگرد و زیان نمی بیند.
خورشید گاهی از پرده ابر خارج می شود و بسیاری از مردم آن را می بینند، به همین ترتیب ممکن است که آن حضرت هم در روزگار غیبت برای بعضی مردم بروز کند.

اهل بیت(ع) در شمول منافع چونان خورشیدند، پس همان طور که انسان کور، خورشید را چه ظاهر و چه در پس ابر نمی بیند، کورباطنان هم خورشید وجود امام غائب را نمی بینند.
"من کان فی هذه اعمی فهو فی الاخره اعمی و اضل سبیلا" و هرکس در این دنیا کور باشد در آخرت نیز کور خواهد بود، بلکه زیان کارتر و گمراه تر!
چنانکه نور خورشید در هر خانه ای به مقدار وجود روزنه ها و پنجره ها می تباید و به مقداری که موانع را از جلوی نور برداشته باشند، خانه را روشن می کند. به همین ترتیب مردم به اندازه ای که موانع معرفت همچون شهوات نفسانی و تعلقات جسمانی را از فکر و اندیشه خود برداشته و به میزانی که پرده های تاریک مادی را از روی دل خود کنار زده باشند، می توانند از نور هدایت حضرت مهدی(عج) و اهل بیت استفاده ببرند، تا امر به آنجا برسد که مانند شخصی شود که زیر آسمان بدون ابر قرار گرفته که بدون هیچ حجابی پرتو خورشید او را از هر طرف احاطه کرده باشد. علامه مجلسی به دنبال این نکات می فرماید: "از این بهشت روحانی 8 در را به رویت گشودم، درحالی که خداوند 8 باب دیگر را تیز به فضل خویش بر من گشوده است، لکن عبارت را از ذکر آنها ناتوان می بینم. چه بسا که خداوند در باب معرفت اهل بیت(ع)هزار در بر ما بگشاید که از هر درش هزار در دیگر گشوده شود.
پی نوشت:
1.سوره اسرا، آیه 72
2.بحارالانوار، ج52، ص93 و 94
3. کتاب "امامت، غیبت ظهور"


منبع: خبرگزاری شبستان

کد خبرنگار 211007


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین