عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۲۴۷۱
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۸
خیمه سید الشهدا به منظور برگزاری مجالس شبیه خوانی با راه اندازی سقاخانه و نمایشگاه عاشورایی در بلوار میرداماد نبش خیابان شمس تبریزی برپا شد.
عقیق:به نقل از ستاد خبری هیئت محبان فاطمه زهرا (س)، سرپرست گروه تعذیه خوانی هیئت محبان فاطمه زهرا (س) از روشن شدن چراغ خیمه سید الشهدا در بلوار میرداماد خبر داد و گفت: به مناسبت دهه آغازین ماه صفر، خیمه سیدالشهدا در مساحت 2000 متر مربع، با وسعتی بالغ بر 350 مترمربع با پرچم ها، علم و کتل و بیرق مزین شده است.

 حاج صادق نجفی (صدرا) در ادامه افزود: راه اندازی سقاخانه، ایستگاه صلواتی، نورپردازی و هنرنمایی های شبیه خوان ها، صحنه های نمایشی تعذیه همچون سوز و گداز کودکان خاندان سید الشهدا (ع ) و به نمایش در آوردن قیام عاشورایی شور و حال بی نظیری به مجالس تعزیه خوانی می دهد.

وی با تاکید بر این که مجالس تعزیه خوانی و خیمه حسینی با هدف احیای سنت و فرهنگ دینی برپا شده است، افزود: تعزیه خوانی در ایران به صورت یک نماد فرهنگی، هنری و دینی در آمده است که با به تصویر کشیدن صحنه‌های واقعه عاشورا، رشادت، ایثار و پیام آزادگی حضرت اباعبدلله الحسین (ع) و یارانشان را به نسل‌های آینده منتقل می کند و آن را زنده نگه می‌دارند.

استادرضا حیدری، سیدمحسن هاشمی، استاد مرتضی صفاریان، کربلایی داوود آبایی، حاج مرتضی شاه حسینی، کربلایی نقی بیاتی، عباس کاووسی، کربلایی یوسف شاه حسینی و کربلایی محمود نوروزی از تعزیه خوانان، فرامرز و فرهاد زمانی و امیر حسین پارسا موزیک تعزیه را اجرا می‌کنند.

 مراسم شبیه خوانی سید و سالار شهیدان به مدت 5 شب از ساعت 19 در بلوار میرداماد برپاست، حضور در این مراسم برای عموم علاقمندان و عزاداران حسینی آزاد است.


منبع:باشگاه خبرنگاران


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین