عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۲۴۲۸
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۱
آیت‌الله وحیدخراسانی مطرح کردند
یکی از مراجع تقلید اظهار داشتند: کلمه فلک در قرآن در حدود سی مرتبه آمده است، باید فهمید که در این حقیقت چه اسراری است و از این مسأله به نظم و ناظم و مبدأ و منتهای وجود پی برد.
عقیق:آیت‌الله العظمی «حسین وحیدخراسانی» در درس تفسیر خود که در مسجد اعظم برگزار شد، با اشاره به فوائد دریا برای انسان، اظهار داشتند: خداوند دریا را مسخر کرد تا از موجودات درون آن تناول کند و بخشی از آن را نیز برای زینت انسان قرار داده است.

ایشان افزودند: دو جا در قرآن کلمه سخّر نسبت به بحر و فلک آمده است؛ دریا را مسخر کرد برای انسان ضعیف که اقیانوس را به وسیله فلک بپیماید و این‌ها نشان دهنده قدرت الهی است.

این مرجع عالی‌قدر تقلید با بیان این‌که کلمه فلک در قرآن در حدود سی مرتبه آمده است، گفت: باید فهمید که در این حقیقت چه اسراری است و از این مسأله به نظم و ناظم و مبدأ و منتهای وجود پی برد؛ خداوند دریا و صحرا را آفرید و فضل خودش را نسبت به بشر در بر و بحر منتشر کرد و برای رسیدن انسان به این نعمت‌ها مرکب و وسیله رفت‌وآمد در این دو را تهیه کرد.

آیت‌الله وحیدخراسانی با اشاره به اهمیت تفقه در قرآن و آفرینش، تصریح کرد: معنای تفقه این است که آیات و مبدأ و منتها را بشناسیم و در پایان نیز شاکر نعمت‌های الهی باشیم.

ایشان یکی از ویژگی های باد که در آیات نیز به آن اشاره شده را حرکت کشتی‌ها در دریا دانست و افزود: اگر باد نبود کشتی‌ها در بحر جریان نداشتند، همه این‌ها برای این‌ است که به فضل خدا پی ببریم و نهایت امر این است که نعمت‌های الهی را شاکر باشیم.

منبع:ابنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین