عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۲۴۰۴
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۱
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین گفت: آگاهی از نحوه نذر کردن می‌تواند باورهای دینی مردم را ارتقا دهد بر این‌ اساس باید آحاد جامعه با مطالعه بیشتر و استفاده از سخنان روحانیون و مبلغین دینی در ادا کردن درست آن اهتمام ورزند.
عقیق: حجت‌الاسلام عباس نظری ، با اشاره به این‌که «عاشورا پیام‌های بسیاری برای مسلمانان دارد» اظهار کرد: اقشار مختلف جامعه با بهره‌گیری از این پیام‌ها می‌توانند با اتحاد و وحدت، از عملی شدن نقشه‌ها و توطئه‌های دشمنان اسلام جلوگیری کنند.
وی با اشاره به این‌که «دشمنان اسلام فعالیت‌های گسترده‌ای علیه ارزش‌های اسلامی در بین مسلمانان انجام می‌دهند» خاطرنشان کرد: آنان با تهاجم فرهنگی می‌خواهند اقشار مختلف جامعه را از فرهنگ دینی و اسلامی، محبت اهل بیت (ع) و قرآن کریم دور کنند تا این ارزش‌ها در بین مردم کم‌رنگ شود.
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین تصریح کرد: ماه محرم و صفر فرصت خوبی برای بازبینی ارزش‌های دینی و اسلامی است که با تحقق این امر، آگاهی مردم نسبت به معارف دینی ارتقا یابد تا با بصیرت و آگاهی، نقشه‌های شوم دشمنان را خنثی کنند.
نظری احیای امر به معروف و نهی‌ از منکر، احیای فرهنگ نماز و عدالت‌خواهی را از جمله پیام‌های عاشورا برشمرد و افزود: آزادگی، اخلاص، عشق به شهادت، صبر و استقامت از دیگر پیام‌های این روز است.
نظری در قسمت دیگری از سخنانش با بیان این‌که «هر فردی برای رسیدن به خواسته‌هایش از ابزارهای گوناگونی استفاده می‌کند تا به اهداف خود برسد» گفت: نذر، از جمله راه‌های رسیدن به خواسته‌هاست که اقشار مختلف جامعه از آن استفاده می‌کنند.
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی قزوین با اشاره به این‌که «نذر جایگاه والایی در دین اسلام دارد» خاطرنشان کرد: نذر، نوعی عبادت، دعا و درخواست از خداوند تبارک و تعالی است که باید طبق احکام شرعی و صحیح و درست انجام شود.


منبع:ایسنا
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین