عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۲۳۹۱
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۲
ششمین و هفتمین روز از ویژه برنامه پرده عشاق با تجلیل از داود فتحعلی بیگی، احمد کلانتری و رمضانعلی میرزاخانی در فرهنگسرای بهاران، حاج یدالله بهتاش در فرهنگسرای هنگام و مرحوم حاج مجید چمنی در فرهنگسرای گلستان برگزار می شود.
عقیق:به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، روز پنجشنبه 6 آذر در ششمین روز از ویژه برنامه پرده عشاق فرهنگسرای دو برنامه در فرهنگسراهای هنگام و بهاران برگزار خواهد شد. در نخستین برنامه، فرهنگسرای هنگام از ساعت 9:30  میزبان مراسم تجلیل از حاج یدالله بهتاش، از پیرغلامان اهل بیت(ع) خواهد بود. این فرهنگسرا در میدان رسالت، میدان الغدیر، بلوار دلاوران، خیابان آزادگان شمالی  واقع است.

مراسم تجلیل از داود فتحعلی بیگی، احمد کلانتری و رمضانعلی میرزاخانی، ساعت 18 روز ششم آذر در فرهنگسرای بهاران برگزار خواهد شد.

این برنامه با حضور هنرمندان عاشورایی، پژوهشگران و پیرغلامان حسینی و مداحان اهل بیت (ع) برگزار می شود. احمد کلانتری و رمضانعلی میرزاخانی از جمله تعزیه خوانان و مداحان پیش کسوت و داود فتحعلی بیگی کارگردان، نویسنده، بازیگر، پژوهشگر و مدرس در عرصه نمایش های آیینی است.

  "دفتر تعزیه  " ، " مجلس تعزیه ناصرالدین شاه " ، " تعزیه دختر هندو"  ، " تعزیه مجلس شهادت مسلم " ،  " مجلس تعزیه یوسف و زلیخا "، " تعزیه حضرت زینب (س) "، " مجالس شبیه خوانی "، " گوشه در تعزیه "  و " تعزیه در ایران " از جمله کتب و مقالاتی است که به قلم داود فتحعلی بیگی منتشر شده است.

اجرای تعزیه و پرده خوانی رسول نجفیان از جمله برنامه های این مراسم است که در با همکاری فرهنگسرای خاتم، در فرهنگسرای بهاران واقع در میدان ابوذر، انتهای 20 متری ابوذر، انتهای سجاد جنوبی، میدان بهاران برگزار می شود.

در روز جمعه 7 آذر ماه و در هفتمین ویژه برنامه پرده عشاق، آیین بزرگداشت و تکریم مرحوم حاج مجید چمنی از ساعت 18 در فرهنگسرای گلستان برگزار خواهد شد.

حاج مجید چمنی مؤسس یکی از هیئت های شناخته شده با عنوان هیئت حسین جان بود که در فروردین ماه سال جاری در سانحه آتش سوزی جان خود را از دست داد.

فرهنگسرای گلستان در نارمک، خیابان جانبازان، میدان هلال احمر، خیابان گلستان، ضلع شمالی بوستان فدک واقع است.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین