عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۲۳۰۹
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۱
حجت الاسلام والمسلمین غیاث تشریح کرد:
حجت الاسلام والمسلمین غیاث گفت: جملات پیامبر دو گونه است نوع اول همچون غذا و نوع دوم مانند هوا.
عقیق:حجت الاسلام والمسلمین عبدالرحمن غیاث، از خطبای شهیر تهران در دهه اول ماه صفر بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد معراج به ایراد سخن پرداخت.

وی در جمع نمازگزاران این مسجد گفت: جملات پیامبر اسلام (ص) دو گونه است، نوع اول مانند غذا و نوع دیگر مانند هوا می باشد.

وی ادامه داد: نوع اول جملات همچون غذایی می باشد که وقتی انسان گرسنه است به آن نیاز دارد مانند حسین منی و انا من الحسین و یا مانند این روایت که امواج بلا را با دعا از خود دور کنید قبل از ورودش.

این کارشناس دینی رسانه ملی در تبیین نوع دوم جملات حضرت محمد مصطفی (ص) اظهار داشت: این نوع از جملات مانند هوا برای همیشه و در تمام لحظات و مکان ها مفید است که از آن جمله می توان به این حدیث اشاره کرد؛ باید برای شما در هر چیزی باید هدف عالی وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: طبق تأکید پیامبر اعظم (ص) باید در تمام کارها حتی بازی بچه ها هدفی عالی موجود باشد.

سخنران مسجد معراج ادامه داد: پیامبر اسلام (ص) فرمودند زندگی دو گروه مورد قبول من نیست؛ اول روش زندگانی کسانی که هدف ندارند و دوم آدم هایی که هدف های پست دارند.

وی با بیان اینکه گاهی در امور معنوی و مذهبی مانند گفتن ذکر یاحسین نوعی خودخواهی وجود دارد، خاطرنشان کرد: گاهی در برخی مساجد نمازگزاران همدیگر را دعوت به اذان گفتن می کنند در حالی که برخی افراد نیز به هر شکل ممکن می خواهند اذان بگویند.

وی ادامه داد: پیامبر (ص) فرمودند کسی که هدف عالی دارد بایدها و نبایدها برایش مفهوم و قابل قبول است.

حجت الاسلام والمسلمین غیاث در پایان خاطرنشان کرد: از این تعابیر مشخص می شود که چرا گاهی فرزندان سخنان و نصایح والدین شان را نمی پذیرند.

مبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین