عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۲۳۰۰
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۲
بهرامپور عنوان کرد؛
مؤلف کتب تفسیر «نسیم حیات» با اشاره به مهم‌ترین مسئله امروز جامعه ایرانی گفت: تا مردم خودشان بر اثر احساس نیاز نخواهند، این مهم محقق نمی‌شود در ضمن هدایت موضوع را نیز باید دست اهلش سپرد.
عقیق:«ابوالفضل بهرام پور» مفسر و مترجم قرآن در گفت‌وگویی با بیان اینکه سبک زندگی قرآنی تعبیری از مؤمن و مقید بودن به امر و نهی‌های قرآن است، گفت: زندگی قرآنی یعنی انسان هر اقدامی که می‌خواهد انجام دهد ابتدا آن را با دیدگاه قرآن و احادیث معتبر بسنجد.

روزانه حداقل یک صفحه تفسیر قرآن بخوانیم

وی با بیان اینکه ما باید در تصمیم‌گیری یا سایر فعالیت‌های روزمره رضایت خدا را در نظر بگیریم، ادامه داد: رفتارهای فردی و اجتماعی ما نقش مهمی در سبک زندگی دارد بنابراین اگر می‌خواهیم به سوی سبک زندگی قرآنی حرکت کنیم باید از جناح‌گیری بپرهیزیم تا حق کسی ضایع نشود.

بهرام‌پور با اشاره به اینکه باید در خانه هر مسلمان یک تفسیر قرآن وجود داشته باشد، یکی از دلایل تألیف تفسیر «نسیم حیات» در 1200 صفحه را ایجاد زمینه انس با تفسیر قرآن عنوان کرد و افزود: برای داشتن سبک زندگی قرآنی ابتدا باید مردم را با قرآن آشنا کنیم که برای این منظور بهتر است در هر خانه‌ای حداقل یک تفسیر قرآن کریم وجود داشته باشد تا اعضای خانواده با مطالعه حداقل یک صفحه تفسیر آیات الهی برای انجام امور زندگی از آن بهره بگیرند.

مؤلف کتب تفسیر «نسیم حیات» به نقش رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما، مساجد و سایر نهادهایی که بر افکار و رفتارهای مردم تأثیر می‌گذارند، اشاره کرد و گفت: نهادینه کردن سبک زندگی قرآنی تنها وظیفه نهادهای فرهنگی نیست بلکه تمامی سازمان‌ها باید برای تحقق این امر بسیج شوند و همانطور که امام‌خمینی(ره) فرمودند: «مسأله امروز ما جنگ است» و همه مردم و سازمان‌ها مردم را به دفاع از میهن تشویق کردند؛ باید در زمینه انس با قرآن نیز چنین رویکرد و موجی وسیع ایجاد شود.

حس نیاز به سبک زندگی قرآنی را در افراد ایجاد کنیم

این مفسر قرآن کریم با بیان اینکه برای پیاده شدن سبک زندگی قرآنی باید حس نیاز به قرآن و الگوگیری از دستورات الهی را در افراد ایجاد کنیم، ادامه داد: خداوند در قرآن به حضرت موسی(ع) می‌فرماید: «اذْهَبْ إِلَى فِرْعَوْنَ إِنَّهُ طَغَى * فَقُلْ هَل لَّکَ إِلَى أَن تَزَکَّى؛‌ به سوى فرعون برو که وى سر برداشته است و بگو آیا سر آن دارى که به پاکیزگى گرایى» (النازعات/ 17 و 18) حضرت موسی(ع) نگفت که می‌خواهی تو را پاک کنم؛ این امر نشان دهنده اهمیت خواستن افراد برای داشتن سبک زندگی قرآنی است.

وی گفت: سازمان‌ها و نهادها تنها هدایت‌کننده مردم به سوی سبک زندگی قرآنی هستند و تا زمانی که خود افراد نخواهند به این سمت گرایش پیدا کنند نهادها نیز نمی‌توانند فرهنگ قرآنی را در جامعه نهادینه سازند.

برای پیشرفت در تمامی عرصه‌ها باید به قرآن رجوع کنیم

بهرام‌پور به نقش علما در توسعه فرهنگ و سبک زندگی قرآنی در جامعه اشاره کرد و ادامه داد: نباید افکار مردم را تنها به دست مداحان بدهیم بلکه باید علما و اندیشمندان دینی افکار مردم را هدایت کنند تا بتوانیم به صورت اصولی فرهنگ غنی اسلام و قرآن را درجامعه پیاده کنیم.

مؤلف کتب تفسیر «نسیم حیات» با بیان اینکه هم‌اکنون جوانان کشورمان در محیط موسیقیایی در حال تربیت شدن هستند، گفت: دشمنان ما را سرگرم فعالیت‌های بیهوده کرده‌اند تا ما از دین خود غافل شویم در حالی که برای پیشرفت در تمامی عرصه‌ها باید به قرآن رجوع کنیم و از آیات الهی کمک بگیریم.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین