عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۲۳۰
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۰
آنچه در بخش های چهار گانه این اثر ارایه شده، پژوهش جامع و به دور از تعصب است که با تکیه بر منابع اصیل اهل سنت صورت گرفته و ضمن اثبات انحصار مصادیق آیه در اصحاب کساء، به ادعاها و شبهات مختلف بر اساس موازین علمی پاسخ داده است.
عقیق: کتاب ˈپژوهشی جدید درباره آیه تطهیرˈ نوشته حجت الاسلام و المسلمین ˈعبدالرحمان باقرزادهˈ روانه بازار نشر شد."مهدی محدثی"در رابطه با این کتاب گفت: این کتاب در موضوع تفسیر به رشته تحریر درآمده و در بیست و دومین جشنواره کتاب فصل که چند روز قبل برگزار شد، به عنوان اثر شایسته تقدیر شناخته شده است. 

 محدثی اظهار داشت: در میان افتخارات مکتب اهل بیت (علیهم السلام )و پیروان آنها ˈآیه تطهیرˈ چون نگینی می درخشد و بسان تاج افتخاری است که دقت در ابعاد گسترده و بررسی منصفانه پیام های ژرف و عمیق آن حقانیت این مکتب را بیش از پیش روشن می سازد و جان های تشنه را سیراب و روح انسان های شیفته را در آسمان ولایت به پرواز در می آورد.

وی ادامه داد: آنچه در بخش های چهار گانه این اثر ارایه شده، پژوهش جامع و به دور از تعصب است که با تکیه بر منابع اصیل اهل سنت صورت گرفته و ضمن اثبات انحصار مصادیق آیه در اصحاب کساء، به ادعاها و شبهات مختلف بر اساس موازین علمی پاسخ داده است. 

کارشناس ارزیابی ارتباط با مراکز علمی بوستان کتاب، مخاطبان این کتاب را دانشجویان، طلاب و استادان حوزه و دانشگاه عنوان کرد و در توضیح بخش های این کتاب بیان داشت: در این اثر گرانسنگ، پس از مقدمه ای نسبتا مفصل، در چهاربخش به مباحث راجع به آیه تطهیر پرداخته شده است.

محدثی اضافه کرد: در بخش نخست این کتای واژه ˈاِنماˈ و تعابیر و تفاسیر مختلف از دیدگاه شیعه و سنی، جایگاه اهل بیت در احادیث رسول اعظم، در بخش دوم آیه تطهیر و نگاه های متفاوت که آیا اهل بیت همسران پیامبر هستند یا اهل کساء و ادعاهای برخی از همسران پیامبر، در بخش سوم اهل بیت واقعی چه کسانی هستند و رجس چیست و در بخش چهارم مهم ترین پیام هایی که در آیه تطهیر وجود دارد، مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

موسسه بوستان کتاب وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم این کتاب را منتشر کرده است.


منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی
کد خبرنگار 211007

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین