عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۲۱۷۹
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۴
حضرت آیت الله جوادی آملی در جلسه درس تفسیر:
حضرت آیت‌الله جوادی آملی در درس تفسیر خود، با بیان اینکه ، حزن و خنده به خاطر اهل بیت واقعاً جامعه‌ساز است و جامعه را متمدن می‌کند.، بیان کردند: جامعه‌ای که اهل اشک و ناله و ضجه است، عطوف است.
عقیق:حضرت آیت الله جوادی آملی در ادامه سلسله جلسات مباحث تفسیری خود در روز دوشنبه، جامعه عاطفی را محصول پیوند جامعه با اهل بیت علیهم السلام دانستند و بیان داشتند:

جامعه‌اي که اهل اشک و روضه است عاطفي است نه جامعه ای سارق، کاذب و فتان ؛ جامعه عاطفي، براي هم چاقو نمي‌کشند و اين از بهترين برکات روضه است.

ایشان فرمودند:

در بعضي از روايات هم به اين نکته اشاره شد که اين از برکات کربلاست که جامعه را عطوف مي‌کند ؛ همان طور که فرمود در میلاد و خوشحالی ما خوشحال باشید هم یک طرف دیگر این جامعه عطوف، خندان است. این جامعه خندان و با نشاط است. این جامعه‌ای که اشک و خنده آن سر جایش باشد جامعه‌ای عطوف است و اهل چاقو کشی نیست. این دو عامل یعنی حزن و خنده به خاطر اهل بیت واقعاً جامعه‌ساز است و جامعه را متمدن می‌کند.

حضرت آیت الله جوادی آملی با بیان اینکه اگر عاطفه، نشاط و شادی در جامعه باشد، خشونت در جامعه نخواهد بود، بیان داشتند:
جريان اهل بيت چه در عزايشان چه در ميلادشان مي‌توانند جامعه را هدايت کنند «يحزنون لحزننا» چه اثري دارد؟! «يفرحون لفرحنا» چه اثري دارد ؟! اين دو عامل واقعاً جامعه‌ساز است، واقعاً جامعه را متمدن مي‌کند، خشونت در اثر نبود عاطفه ، شادی و نشاط است.

منبع:باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین