عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۲۱۱۸
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۷
سخنرانی حجت الاسلام خازنی و مداحی حاج ماشاالله عابدی در هیئت روضة الشهدا برگزار شد
رفتار صحیح در برخورد با کربلا این است که با رؤیت عظمت باید به سجده رفت. کسی که کربلا را دید اگر سجده نکرد معلوم می شود که کربلا را درست ندیده است و عظمت حسین و روز عاشورا را به درستی درک نکرده ایم.

گزارش تصویری


عقیق: مراسم عزاداری آخرین شب ماه محرم با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین خازنی و مداحی حاج ماشاالله عابدی در هیئت روضة الشهدا برگزار شد.

نکاتی از سخنان حجت الاسلام خازنی را بخوانید؛

_ سوره حمد خیلی مهم است. حمد به معنای ستایش است یعنی جایی که ما به یک عظمتی برخورد می کنیم. رفتار متناسب با حمد سجده است. چون در هنگام سجده خود را در مقابل یک عظمتی می بینیم که خود را کوچک و خرد می بینیم. حمد نزدیکترین صفتی است که انسان ها در ارتباط با خدا می توانند داشته باشند.

_ در کربلا در مقابل عظمت مصیبت سنگینی که عظیم تر از آن مشاهده نمی شود باید حمد خدا را کرد. خدا خیلی بزرگ است. خداوند در آسمانها و زمین جای نمی گیرد. جای خدا در قلب انسان مؤمن است. اگر خواستید خدا را ببینید یک آدم مؤمن پیدا کنید.

_ هر چقدر مؤمنی برای خدا زحمت بکشد معلوم می شود که را خدا در قلبش بیشتر دوست می دارد و آن را نشان می دهد. از همه بیشتر برای خدا امام حسین زحمت کشید. پس اگر می خواهیم خدا را زیارت کنیم باید به کربلا برویم.رفتار صحیح در برخورد با کربلا این است که با رؤیت عظمت باید به سجده رفت. کسی که کربلا را دید اگر سجده نکرد معلوم می شود که کربلا را درست ندیده است و عظمت حسین و روز عاشورا را به درستی درک نکرده ایم.

_ ماجرای اولیای خدا عظمت دارد. حضرت آدم(ع)، حضرت نوح(ع)، حضرت عیسی(ع) و حضرت موسی(ع) و حضرت ابراهیم(ع) و در رأس این اولیاء وجود نازنین اهل بیت می باشند. اگر ماجرای هر کدام از این اولیاء خدا را شنیدید و در آن عظمتی ندیدید بدانید ماجرای اولیاء خدا نیست.

_ هر کسی به سراغ امام آمد و عظمت امام را درک نکرد نمی تواند از امام بهره ای ببرد. کسی بهره بیشتر می برد که ادب بیشتری دارد. هر چقدر جایگاه امام حسین و ائمه برایمان بالاتر باشد حرمت مجلسشان هم برایمان زیاد می شود. و بهره ما هم بیشتر می شود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین