عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۱۹۴۰
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۳ - ۰۷:۳۲
حجت‌الاسلام مرعشی نجفی:
مدیر کتابخانه آیت‌الله مرعشی نجفی گفت: در حال حاضر هیچ کتابخانه‌ای در زمینه کتب کهن شیعه مانند کتابخانه آیت‌الله مرعشی نجفی غنی نیست.
عقیق: حجت‌الاسلام سید محمود مرعشی نجفی در همایش تجلیل از کتابداران و تجلیل از کتابخانه آیت‌الله مرعشی نجفی که در سالن همایش‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم برگزار شد با اشاره به اینکه آیت‌الله مرعشی نجفی علاقه خاصی به کتاب و کتاب‌خوانی داشته‌اند اظهار کرد: اجداد خانوادگی ما در طبرستان زندگی کرده و در حوزه دین و پزشکی فعالیت می‌کردند.

وی افزود: علمای برجسته‌ای در حوزه دین و پزشکی در خانواده ما زندگی می‌کردند که متاسفانه تمام آثار آنان از میان رفته است.

مدیر کتابخانه آیت‌الله مرعشی نجفی با اشاره به اینکه پدربزرگشان در ایام جوانی آیت‌الله مرعشی نجفی فوت شده‌ است، گفت: در آن زمان پدرم در نجف زندگی می‌کرد که تصمیم گرفتند به ایران سفر کنند که در این سفر با آیت‌الله حائری شیرازی دیدار کردند و تصمیم گرفتند در قم مشغول به تدریس علوم دینی شوند.

حجت‌الاسلام مرعشی نجفی تصریح کرد: با توجه به علاقه پدرم به کتاب تصمیم به جمع‌آوری کتب و تاسیس کتابخانه گرفتند که در این مسیر ما را نیز به توسعه و گسترش کتابخانه تشویق می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه در برخی از مواقع پدرم برای تهیه یک کتاب هزینه بسیاری را پرداخت می‌کرد گفت: زمانی کتاب خطی را از یکی از اندیشمندان یافتم که پس از نشان دادن آن به پدرم، ایشان سه بار به کتاب ادای احترام کردند و شکر خدا را به جای آوردند.

مدیر کتابخانه آیت‌الله مرعشی نجفی خاطرنشان کرد: در حال حاضر هیچ کتابخانه‌ای در زمینه کتب کهن شیعه مانند کتابخانه آیت الله مرعشی نجفی غنی نیست.

حجت‌الاسلام مرعشی نجفی با اشاره به اهمیت کتب کهن شیعی در جامعه امروز گفت: در حال حاضر نسخه‌های خطی با ارزشی در این کتابخانه وجود دارد که هر ساله بسیاری از پژوهشگران و محققان از سراسر جهان از این کتب برای تحقیقات خود استفاده می‌کنند.

وی بیان کرد: در حال حاضر برخی از کتب موجود در کتابخانه آیت‌الله مرعشی نجفی فهرست بندی نشده است که امیدواریم در آینده این کتب نیز فهرست بندی شوند تا مورد استفاده قرار گیرند.


منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین