عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۱۹۴
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۴
حجت الإسلام و المسلمین شیخ «فاضل کاشانی» از وعاظ قدیمی و نسبتا سرشناس تهران دار فانی را وداع گفت.

 عقیق: حجت الإسلام و المسلمین شیخ «فاضل کاشانی» از وعاظ قدیمی و نسبتا سرشناس تهران دار فانی را وداع گفت.

مراسم تشییع پیکر این عالم ربانی، روز یکشنبه برابر با 24 دی ماه از محل حسیینه ایشان واقع در خیابان ایران، کوچه قوامی، ساعت 8 صبح برگزار می شود.

محمود معروف به فاضل كاشانى فرزند ملا محمد حسین فاضل فرزند ملا على‏ اكبر فاضل از افاضل وعاظ و مشاهیر خطباء و اهل منبر معاصر تهران بود.

وى در سال 1311 شمسى برابر 1352 قمرى در كاشان به دنیا آمده و در بیت علم و دانش پرورش یافته و مقدمات و ادبیات را در مدرسه مرحوم آیت‏اللَّه حاج میرزا سید على یثربى خوانده و به دست مبارك آن مرحوم معمم و ملبس به كسوت مقدس روحانیت شد.

پس از فوت آن بزرگوار در سال 1380 قمرى مهاجرت به تهران نموده و سطوح را از مرحوم حاج سید مرتضى لنگرودى امام مدرسه و مسجد حاج ابوالفتوح تهران و حاج شیخ محمدرضا تنكابنى والد جناب آقاى فلسفى واعظ استفاده نمود و حدود بیست سال از دروس نهائى و خارج آیت ‏اللَّه حاج شیخ محمد غروى كاشانى فقها و اصولا و تفسیرا و حدیثا بهره مند گردید و حظ وافرى از مقامات علمى و معنوى معظم‏له رحمه‏ اللَّه برد.

بعد از آن به ترویج دین و تبلیغ احكام و نشر معارف اهل‏بیت علیهم ‏السلام گرویده و مورد توجه خاص دانشمندان و اهل ایمان خاصه پیروان قرآن و خاندان رسالت صلوات اللَّه علیهم اجمعین
بود.

منبع: شیعه آنلاین
کد خبرنگار: 211008
  

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۴
0
6
مرحوم فاضل کاشانی حق تربیتی بزرگی نسبت به مردم تهران و سایر شهرهایی که در آن سخنرانی کرده است دارد . روحش با اولیای دین محشور باد . از معدود کسانی بود که در حقشان می توان شهادت داد که خداباورند و به مرگ و معاد ایمان دارند .
سید رکنی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۷
0
4
ممنون میشویم که سخنرانیهای صویری وصوتی مرحوم رادر سایت تعبیه فرمایید ویا در فالب سی دی و دیوی دی جه خرید اعلام فرمایید
ناشناس
|
UNITED KINGDOM
|
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
0
4
روحش شاد .متأسفانه سخنرانیهای ارزنده ایشان بصورت صوتی یا تصویری خیلی کم در دسترس می باشد .مشتاق شنیدن صداو پند های ایشان هستیم .خدا با امام حسین محشورش نماید.
خادم الحسین
|
ROMANIA
|
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۶
0
2
لطفا راهنمایی کنید چه طور وکجابایدمراجعه کنم برای صوت های سخنرانی های مرحوم فاضل کاشانی. به ایمیلم پیام بدهید ممنون
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین