عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۱۸۹
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۰
عضو هیئت علمی موسسه امام رضا(ع) گفت: امام رضا(ع) بهترین و مهمترین حرکت فرهنگی نرم را در زمان خودشان، با صبوری، بردباری و تقیه برای دفاع از اسلام و دین پیامبر (ص) انجام دادند.

عقیق: حجت الاسلام "حسن غفاری فرد" اظهار داشت: امام رضا(ع) با توجهی مدبرانه به شرایط زمانی و مکانی عصر خود، راه و مسیر مکتب پیامبر(ص) را تکمیل کردند.

وی ادامه داد: در واقع آن زمان که کفر خارج از اسلام که کینه ای عجیب با این دین داشت و شرک و نفاق داخل امت به شدت در دست قدرتمندان که مصداق بارز آن ها عباسیان هستند بود، خط رسول و دین خدا در مظلومیت قرار داشت و این امام رضا(ع) بودند که توانستند خطرات را دفع کنند.

عضو هیئت علمی موسسه امام رضا(ع) تاکید کرد: درچنین زمانی امام رضا(ع) با یک حرکت منظم زیگزاگی، یعنی هم در صحنه بودند و هم به موقع فضا را رها می کردند، توانستند اسلام و مسلمانان را از بسیاری بلایای زمان خود نجات دهند.

وی در این باره افزود: زمانی که امام با صحبت کردن با یهودی ها و مسیحی ها و سایر ادیان، می توانستند نقش مهم خود را ایفا کنند و در برهه هایی مانند مدت زمان سفر از مدینه به طوس، از کوچکترین موقعیت ها بهره می بردند.

حجت الاسلام غفاری فرد گفت: امام هشتم(ع) زمانی که شیاطین می خواستند از سیاست های ایشان سو استفاده کنند عرصه را خالی کردند و موقعیت مناسب برای دشمنان مهیا نمی کردند، در واقع همین رفتارها نشان دهنده سیاست یک گام به عقب و یک گام به پیش است.

وی اظهار داشت: ایشان به خوبی و با رفتاری مدبرانه توانستند به حرکت نبی اکرم(ص) سرعت بخشیدند طی دو قرن پس از پیامبر(ص)، این مسیر را با توجه به موقعیت زمانی و مکانی تکمیل کنند.


منبع: خبرگزاری مهر

کد خبرنگار 211007


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین