عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۱۸۷۰
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۷
سلسه بزرگداشت‌های ستارگان محراب
در ادامه سلسله نشست‌های ستارگان محراب مراسم بزرگداشت آیت‌الله العظمی میرزامحمدعلی شاه‌آبادی، استاد عرفان امام راحل(ره) با حضور ائمه جماعات مساجد و اقشار مختلف مردم برگزار شد.
عقیق: مراسم بزرگداشت آیت‌الله العظمی میرزامحمدعلی شاه‌آبادی ظهر امروز (چهارشنبه) 28 آبان در سالروز شهادت امام سجاد(ع) در مسجد سراج‌الملک با حضور آیت‌الله نصرالله شاه‌آبادی، فرزند آن عالم بزرگ، حجت‌الاسلام والمسلمین حاج‌علی‌اکبری، رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد، حجت‌الاسلام علوی گرگانی، آیت‌الله علامی، آیت‌الله ابطحی، مصطفی رحماندوست، لاله افتخاری و شهردار منطقه و جمعی از اهالی فرهنگ برگزار شد.

در این مراسم که پس از اقامه نماز ظهر و عصر آغاز شد آیت‌الله نصرالله شاه‌آبادی فرزند مرحوم آیت‌الله العظمی شاه‌آبادی سخنرانی کرد و در ادامه حاج مرتضی طاهری با ذکر مصیبت اهل‌بیت(ع) و امام سجاد(ع) به  مداحی پرداخت.

فقیه مبارز، فیلسوف متقی، عارف کامل و خطیب شجاع آیت‌الله میرزامحمدعلی شاه‌آبادی در سال 1292 قمری در بیت عالم مجاهد آیت‌الله میرزامحمدجواد اصفهانی متولد شد و از محضر پدر و اساتید کسب فیض کرد. وی در ادوار مختلف مبارزات و فعالیت‌های سیاسی، علمی و اجتماعی داشت و آثار و تالیفات علمی بسیاری از خود برجای گذاشت.

از آیت‌الله شاه‌آبادی به عنوان استاد عرفان امام یاد می‌شود که نقل شده وقتی امام خمینی(ره) اسم ایشان را می‌آوردند از کلمه (روحی‌فدا)‌ استفاده می‌کرد.

این عالم پارسا و مجاهد پس از 77 سال زندگی در روز پنجشنبه سوم ماه صفر سال 1369 هجری قمری مطابق با سوم آذرماه سال 1328 هجری شمسی بدرود حیات گفت و به لقاءالله شتافت. پیکر مطهر این عالم پارسا در مرقد مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به خاک سپرده شد.

منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین