عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۱۸۴۶
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۶
سخنرانی استاد سرخه ای و مداحی حاج علی انسانی، حاج محمد رضا طاهری، حاج امین مقدم، کربلایی محمد حسین حدادیان و کربلایی حسین طاهری در مکتب الزهرا
ما در روایات داریم که یکی از شاخصه های اهمیت دادن به نماز، وقت نماز است. وقتی استخفاف نماز که بزرگترین رابطه انسان با خداست پیش می آید چه بلایی سر ما می آید.

گزارش تصویری


عقیق: آخرین شب از مراسم عزاداری در هیئت مکتب الزهرا(س) با سخنرانی استاد سرخه ای و مداحی حاج علی انسانی، حاج محمدرضا طاهری، حاج امین مقدم، کربلایی محمد حسین حدادیان و کربلایی حسین طاهری برگزار شد.

نکاتی از سخنرانی استاد سرخه ای را بخوانید؛

_ ارکان ایمان را در روایتی پیامبر اکرم(ص) فرمودند. ایمان باید بعلاوه عمل باشد. پایه های ایمان در چهار فصل است که فرمودند اولین آنها توکل الی الله، دومین تفویض الی الله، رضا به قضاء الله، تسلیم به امرالله است که چهار پایه ایمان است.

_ سوره روم چهار سنت و روش را خداوند فرموده است. سنت اول ارسال رسل است و سنت دوم همه پیامبران را با معجزات فعلی و قولی مسلح کردیم. سنت سوم کیفر مجرمان و سنت چهارم یاری کردن اهل ایمان و مؤمنان است که در مقابل کیفر مجرمان می باشد.عذاب انواع و اقسام دارد. بعضی ها مانند مردگان زندگی می کنند.  

_ خداوند در قرآن می فرماید که بدانید که قرآن هدایت گر برای اهل متقین است. برای این که سینه اهل تقوا آماده قبول است. اما کسی که کفران نعمت می کند و اصلاً قانون را قبول ندارد آن سینه زمینه ما را ندارد. کسی می برد که در جاده ایمان بیاید. و عمل مطابق با ایمان باشد.

_ خدا دست از سنت های قطعی خودش نمی کشد. ما باید بدانیم وظیفه فعلیه خود چیست؟

_حضرت زینب یک یا دو سال بعد از حادثه عاشورا طبق روایات زندگی کردند اما امام سجاد سی و چند سال بعد از حادثه عاشورا زندگی کردند و این حادثه در ذهن ایشان همیشه بوده است.

_ گنبد و بارگاه و مناره هیچ چیز به مقامات امام اضافه نمی کند و نبود اینها هیچ چیزی از مقام امام کم نمی کند. امام حجت خداست. از آنجایی دلمان می سوزد که ظلمی به حجت خدا می شود. کار به جایی می رسد که امام مبارزه منفی برای حفظ مکتب انجام بدهد.

_ پنجاه و چهار دعایی که از امام سجاد در صحیفه سجادیه مانده معارف عالیه ما می باشد. بسیاری از علمای اهل سنت وقتی صحیفه به دستشان رسیده شگفت زده شده اند. امام زمان و امام زنده ای که حاضر و ناظر بر اعمال تک تک ما می باشد. اگر قرار باشد در مسیر عمل سستی زیاد داشته باشیم مشکل پیش می آید.

_ اولین نشانه اهل ایمان که ستون دین است معراج می باشد. چرا واجب خدا که نماز است مورد بی اعتنایی ماست چه برسد به مستحبات. ما نوافل را یادمان رفته است. فکر می کنیم که حماسه و چکاچک شمشیرها و اعلام عزت ها در روز عاشورا زائیده شب عاشورا می باشد.پایه فریاد های روز عاشورا در مناجات شب عاشورا می باشد.

_ ما در روایات داریم که یکی از شاخصه های اهمیت دادن به نماز، وقت نماز است. وقتی استخفاف نماز که بزرگترین رابطه انسان با خداست پیش می آید چه بلایی سر ما می آید.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین