عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۱۸۳۸
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۹
در سالروز شهادت سیدالساجدین (ع) امام زین العابدین نمایه " سخنان و آثار علمی حضرت" در قالب 35 مطلب در پایگاه اطلاع رسانی شیعی حوزه نت عرضه شد.
عقیق: مدیر پایگاه حوزه نت با اعلام این خبر افزود: این نمایه با قرار گرفتن در دانشنامه حضرت سجاد(ع) در مجموع بیش از یکصد و 30 مطلب را با هدف تسهیل در امر پژوهش و تحقیق محققان در فضای مجازی منتشر کرده است.

حجت الاسلام احمد اکبری بیان داشت: اين دانشنامه حاوی مطلب ارزشمندی پیرامون شخصیت این امام همام برگرفته از گزيده كتاب، مقاله، چكيده پايان نامه، پرسش و پاسخ از هم اكنون در اختيار شيفتگان و علاقه‌مندان خاندان عصمت و طهارت(ع) قرار گرفته است.

وی ادامه داد: امام در حوادث كربلا، دوران امامت، ياران امام(ع)، فضائل امام(ع)، آموزه‌هاي اخلاقي و رفتاري امام(ع)، سخنان و آثار علمي امام(ع)، امام در آيينه شعر و ادب و ويژه‌نامه‌هاي مربوط به ايشان از جمله نمايه‌هاي اصلي اين دانشنامه مذهبي است.

وی بيان داشت: زندگينامه امام(ع)، پدر و مادر امام(ع)، فرزندان امام زين العابدين(ع)، خطبه امام(ع) در كوفه، خطبه امام(ع) در شام، امام سجاد (ع) و قيام‌هاي بعد از عاشورا، صحيفه سجاديه، رساله حقوق امام زين العابدين (ع) از جمله نمايه‌هاي فرعي اين دانشنامه است.

اين محقق و پژوهشگر حوزه علميه قم « حوادث كربلا، امام سجاد(ع) و تداوم بخش عزت و افتخار حسيني، امام(ع)از كربلا تا شهادت، تلاش تبليغاتي اهل‌بيت امام(ع)» را از عناوين مقالات موجود در اين دانشنامه عنوان كرد.

لازم به ذکر است،‌ علاقه مندان می توانند برای مشاهده این دانشنامه به نشانی اينترنتی ذيل مراجعه کنند:

http://www.hawzah.net/fa/subject/subjects/4929

منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین