عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۱۸۱۴
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۹
آیت‌الله سیدمحمد ضیاءآبادی که به علت عفونت ریوی در بیمارستان بستری بود، با پشت سر گذاشتن دوران نقاهت و کسب بهبودی کامل از بیمارستان مرخص شد.
عقیق:آیت‌الله سیدمحمد ضیاءآبادی از شاگردان برجسته امام خمینی(ره) و آیت‌الله العظمی بروجردی، که چند روز در بیمارستان مهران تهران بستری شده بود، عصر روز گذشته (سه‌شنبه 27 آبان ماه) از بیمارستان مرخص شد و اکنون در سلامت کامل سر می‌برد.

آیت‌الله ضیاءآبادی چندی پیش به علت عفونت ریه در بیمارستان بستری شده بود.

این استاد اخلاق در سال 1307 در روستای ضیاءآباد واقع در 45 کیلومترى شهرستان قزوین و در خانواده‌اى روحانى دیده به جهان گشود. پدرش سیدمحمود ضیاءآبادى از روحانیان متقى، مورد اعتماد، محل پناه مردم و خوش‌نام بود که در کنار تبلیغ، اقامه نماز و مطالعه روزانه کتب مذهبى، مخارج خانواده نه نفرى خود را با کشاورزى تأمین مى‌کرد.


نسب سیدمحمد و همه سادات ضیاءآباد به امام زین العابدین(ع) مى‌رسد.
وی بعد از مدتى اقامت در حوزه قزوین، در سال 1328، راهى حوزه علمیه قم شد و به مدت 12 سال از محضر اساتید این شهر استفاده کرد.

سیدمحمد در سال 1340 و بعد از رحلت آیت‌الله العظمی بروجردى به تهران مهاجرت کرد و بیش از 40 سال است که در این شهر مشغول ارائه خدمات علمى و فرهنگى است.



آیت‌الله ضیاءآبادی در طول سال، هر شب در مسجد علی بن الحسین(ع) محله «دربند» برای اقامه نماز مغرب و عشاء حضور دارد و معمولاً نیم‌ساعتی صحبت می‌کند اما جلسات دوشنبه‌شب وی (بعد از نماز مغرب و عشاء) شامل درس اخلاق است.

البته در حال حاضر این استاد اخلاق، دوران نقاهت خود را سپری می‌کند و ان‌شاءالله بعد از بهبودی کامل برای اقامه نماز مغرب و عشاء در مسجد علی بن الحسین(ع) محله دربند حضور خواهد یافت.

علاقه‌مندان برای حضور در جلسات اخلاق آیت‌الله ضیاءآبادی دوشنبه شب‌ها به جز ایام محرم و صفر می‌توانند به مسجد علی بن الحسین‌(ع) واقع در میدان قدس، خیابان دربند، خیابان شهید زمانی، کوچه شهید شفیعی مراجعه کنند.



منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین