عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۱۷۱۴
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۳
آیت‌الله مکارم‌شیرازی:
آیت‌الله مکارم‌شیرازی گفت: قانون مجازات مجرمان باید از نوعی بازدارندگی برخوردار باشد تا مجرم مجددا به چرخه جرم باز نگردد.
عقیق: این مرجع تقلید در دیدار فرمانده انتظامی استان قم، امنیت بیش از پیش قم را در گرو نظارت پلیس با تقویت گشت‌های شبانه روزی در سطح شهر دانست و تاکید کرد: یکی از راه‌های بازدارندگی سرقت تعدد گشت‌های نیروی انتظامی است.
وی در ادامه دومین عامل بازدارندگی را در حوزه دستگاه قضایی خواند و تصریح کرد: امنیت مساله‌ای حیاتی است، گمان نمی‌کنم قانون ناقص باشد و اگر ناقص است باید در این زمینه فکری بشود تا مجازات مجرمان بازدارنده شده و مجرم دوباره به چرخه جرم برنگردد.
این مرجع تقلید ضمن تاکید بر تشدید قوانین علیه مجرمان سابقه‌دار، گفت: پلیس برای گرفتن یک سارق می‌بایست زمان زیادی را صرف کند و نیز بودجه زیادی را هزینه کند تا وی دستگیر شود.
مکارم‌شیرازی افزود: زمانی که می‌گویند قاضی مخیر است یعنی بر حسب مقدار جرم، یعنی مجرم کیست، جرمش چیست و همچنین زمان و مکان وقوع جرم چه زمان است، همه این‌ها در تصمیم گیری وی تاثیرگذار است و به عنوان مثال دستگیری در ماه رمضان و شب قدر تعزیر آن قوی‌تر و متفاوت‌تر از دیگر روزهای سال است.
وی ادامه داد: هر کدام از مجرمین به هنگام دستگیری در مواجهه با پلیس به اقداماتی همچون تهدید ماموران با چاقو، اسپری زدن و یا فرار با خودرو آن هم خلاف جهت دست می‌زنند که تمامی اینها تعزیر دارد و می‌بایست در تشدید مجازات مجرم لحاظ شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری کنگره بین المللی خطر جریان‌های تکفیری در قم طی هفته آینده اشاره کرد و بر لزوم اهمیت آن تاکید کرد.
این مرجع تقلید ادامه داد: الازهر مصر که ابتکار عمل ایران و شیعه را دیده است به فکر افتاده تا کنگره تکفیری در برائت از تکفیری‌ها آن هم عجولانه و 10 روز پس از برگزاری این کنگره، در مصر برگزار کند.



منبع:ایسنا
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین